„II Nocna Wyrypa z PTT” – Barania Góra, Skrzyczne (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 14/15 czerwca 2013 r.

Ponad 30 km szlakami Beskidu Śląskiego, około 10 godzin marszu, 16 uczestników reprezentujących Oddział PTT w Bielsku-Białej, Koło PTT w Kozach, Oddział PTT w Krakowie oraz osoby niezrzeszone; chyba wszystkich dopadały na trasie „kryzysiki” i senność, za to na końcu była satysfakcja, że dotarliśmy do celu – tak można by krótko podsumować „II Nocną Wyrypę z PTT”.
Wystartowaliśmy ok. 21:3o z Wisły Głębców, by zielonym szlakiem wejść na Przełęcz Kubalonkę. Po kilkuset metrach szlak gdzieś zniknął i wędrując drogą leśną spotkaliśmy go ponownie na przełęczy. Kolejne kilometry to fragment Głównego Szlaku Beskidzkiego z odpoczynkami na Stecówce, Przysłopie, Wierchu Wisełka. Im wyżej, tym mniej było widać. Chmury były dzisiaj na Baraniej i światło latarek rozpraszało się na nich tak niefortunnie, że nie bardzo widać było naszą drogę. Trochę wolniej, ale cały czas do przodu dotarliśmy na Magurkę Wiślańską.
Pod Zielonym Kopcem spotkaliśmy trzech turystów, którzy wystartowali wieczorem ze Szczyrku – w nocnej mgle mieli problemy orientacyjne i odcinek przez Skrzyczne poszedł im wolniej, niż zakładali.
Do schroniska na Skrzycznem dotarliśmy ok. 5 rano – chmur już nie było, a poranne słońce pięknie oświetlało okolicę. Niektórzy żałowali, że nie wzięli okularów przeciwsłonecznych… Była tu okazja dla kilku osób do kilkunastominutowej drzemki.
Szlak do Buczkowic to już osobna historia – szybko, by jak najszybciej dotrzeć do celu i móc odespać zarwaną noc… Powyżej Siodła pod Skalitem spotkaliśmy znanego z wielu interesujących prelekcji organizowanych w ramach cyklu „Wspaniały świat gór wysokich”, ks. Krzysztofa Gardynę, który na Skrzyczne wybrał się z kilkoma uczniami. Miło było usłyszeć, że niedługo ponownie wybiera się w góry Peru – zapewne będziemy mieli okazję je zobaczyć na jakiejś prelekcji.
Zakończenie wyrypy miało miejsce w Buczkowicach, do których dotarliśmy o 8 rano. W czasie, gdy większość ludzi budziła się, by rozpocząć weekend, my po dotarciu do domów skierowaliśmy swe kroki do przytulnych łóżek 🙂
Do zobaczenia za rok na „III Nocnej Wyrypie z PTT”!

poranek przed schroniskiem PTTK na Skrzycznem

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.