Potrójna, Leskowiec (Beskid Mały) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 25 lutego 2023 r.

Za nami dziesiąty wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Kętach i Żywcu wędrowała dziś trzecim odcinkiem Małego Szlaku Beskidzkiego. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

W dniu 25 marca 2023 r. w ramach projektu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” zdobyliśmy szczyt Leskowca.
O godz. 7:00 wyjechaliśmy z Żywca, po drodze zabraliśmy grupę z Bielska-Białej oraz Kęt. Po przyjeździe na Przełęcz Kocierską każdy sprawdził, czy jest odpowiednio obrany (czapki, rękawice). Pierwszy szczyt, na który weszliśmy to Roczenka (735 m), a niedługo później dwuwierzchołkową Kiczorę (758 m i 746 m). Wędrowaliśmy częścią Beskidu Małego, zwaną Beskidem Andrychowskim. Następna była Potrójna (883 m), a po zejściu na Przełęcz Zakocierską weszliśmy kolejno na Łamaną Skałę (929 m) – drugi co do wysokości wierzchołek Beskidu Małego, Madohorę (910 m), Na Beskidzie (863 m) i drugą Potrójną (847 m). Wreszcie dotarliśmy na Leskowiec (922 m). Na szczycie tej, w większości zalesionej góry, znajduje się piękna, widokowa polana.
W czasie naszej wędrówki momentami mieliśmy strome, męczące podejścia, ale do pokonania. W trakcie wycieczki mieliśmy też przegląd zmian pogody – słońce, wiatr, śnieg z deszczem i śnieg. Pomimo wysiłku, błota oraz lodu pod nogami, podziwialiśmy przepiękne widoki, szczególnie piękne w porze zimowej. Nie zabrkło zabawy w śniegu, a także dobrego humoru.
Około 13:00 dotarliśmy do schroniska pod Leskowcem, gdzie mieliśmy dłuższy odpoczynek oraz gorący posiłek. O 15:00 wyszliśmy ze schroniska, by po dwóch godzinach zejść do Krzeszowa, gdzie już czekał na nas bus.
Wszyscy byli zmęczeni, trochę przemoczeni, ale bardzo zadowoleni. Już czekamy na następną wycieczkę!

Marcin J., Żywiec

na szczycie Potrójnej

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2023, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.