Kiczera (Beskid Mały) – wycieczka górska – 15 września 2023 r.

W dniu 15 września 2023 roku członkowie i sympatycy Klubu Górskiego PTT „Razem przez świat”, czyli uczestnicy i opiekunowie Środowiskowego Domu Samopomocy w Pewli Wielkiej wędrowali zgodnie czerwonymi znakami Małego Szlaku Beskidzkiego na widokowy szczyt Kiczera (827 m n.p.m.).
Całą grupą wyjechaliśmy w pobliże górnej stacji Kolejki Szynowej na Żar w Międzybrodziu Żywieckim, gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy: pierwsza spacerowała podziwiając rozległe panoramy, druga ruszyła w stronę Kiczery. Na szczycie góry szczególnie interesującym widokiem jest potężny zbiornik z wodą, będący częścią Elektrowni Szczytowo-Pompowej Porąbka-Żar. Dodajmy, że to najwyżej położony obiekt tego typu w Polsce. Spędziliśmy sporo czasu na szczycie jedząc kanapki, rozmawiając o górach oraz robiąc pamiątkowe zdjęcia. Później zeszliśmy z Kiczery i spotkaliśmy się zresztą uczestników wycieczki. Rozpoznawaliśmy szczyty Beskidu Śląskiego, a ułatwiała to plansza z zaznaczonymi najważniejszymi kulminacjami tego pasma.
Była to kolejna udana wędrówka. To już nasze drugie wyjście na tę widokową górę, a przed nami kolejne wycieczki w dobrym Towarzystwie.

Robert Słonka

z widokiem na Żar

Ten wpis został opublikowany w kategorii Klub Górski PTT "Razem przez świat" przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Pewli Wielkiej, kronika - 2023. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.