„XXVIII Ogólnopolskie Spotkanie Oddziałów PTT” – Żegiestów-Zdrój (Beskid Sądecki), Wysoka (Pieniny) – 21-22 września 2013 r.

W ostatni weekend kalendarzowego lata 21-22 września 2013 roku grupa 26 osób rozpoczyna swoją górską przygodę. Startujemy jak zawsze z dolnej płyty dworca PKS w Bielsku-Białej o godzinie 6.00 w stronę Beskidu Sądeckiego na „XXVIII Ogólnopolskie Spotkanie Oddziałów PTT” – Żegiestów Zdrój. Głównym organizatorem tego spotkania jest Oddział PTT w Nowym Sączu.
Przed nami zapowiada się czterogodzinna podróż autokarem do Krynicy z małym postojem na stacji CPN (gdzie nie było alkoholu, co wszystkich wprawiło w ogromne zdziwienie). Mimo brzydko zapowiadającego się dnia, słabej widoczności mijanych po drodze wzniesień, humory nam dopisywały i około godziny 11 byliśmy już pod kolejką na szczyt Jaworzyny Krynickiej (1114 m n.p.m). Wyjechaliśmy nią na górę i stamtąd wyruszyliśmy już pieszo do Schroniska PTTK, aby się trochę ogrzać (było zaledwie 6 st.) i zjeść coś ciepłego. W schronisku spędziliśmy około godziny i stamtąd wyruszyliśmy czerwonym szlakiem w kierunku Runku (1080 m n.p.m) i dalej niebieskim szlakiem do Bacówki nad Wierchomlą. Na trasie podziwialiśmy jesienne kolory liści, wśród kwitnących wrzosów rosły piękne czerwone muchomory. Kto chciał nazbierał sobie jadalnych grzybów (a było ich nie mało), bo jak wiecie wszystkie grzyby są jadalne, chociaż niektóre tylko raz!!! Swój pobyt w Bacówce uwieczniliśmy na grupowym zdjęciu i wyruszyliśmy dalej… w kierunku Wierchomli Małej, gdzie na parkingu czekał na nas autokar by zawieść nas do Pensjonatu „Irena” w Żegiestowie Zdroju.
Zakwaterowaliśmy się w pokojach i o 17 rozpoczęła się część oficjalna imprezy. Przywitał nas właściciel pensjonatu wraz z Prezesem Oddziału PTT w Nowym Sączu – głównego organizatora spotkania i zespół z Siemianowic Ślaskich. Na Łopatę Polską przybyły Oddziały PTT z Bielska-Białej (26 osób), Nowego Sącza (14 osób) oraz mniejsze grupki z Łodzi (oba oddziały), Ostrowca Świętokrzyskiego i Krakowa. JAK WIDAĆ NAJLICZNIEJ DOPISAŁA GRUPA Z BIELSKA BIAŁEJ 🙂
Wieczór zakończyliśmy tańcami integrującymi członków wszystkich obecnych oddziałów PTT i ogniskiem z pieczeniem kiełbasy. Około godziny 1 w nocy udaliśmy się na zasłużony odpoczynek, bowiem niektórzy widzieli już w oczach koleżanek drogę mleczną, same gwiazdeczki i utożsamiali się z jaskółkami przygotowującymi się do odlotu.
Niedzielę, drugi dzień naszej wycieczki, rozpoczęliśmy od pysznego śniadania. Po nim pożegnaliśmy naszych gospodarzy i na godzinę 8:00 wyruszyliśmy autokarem w stronę Kościoła pw. Św. Kingi. Po mszy św. zamówionej w intencji Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, pojechaliśmy do Szczawnicy. 15-osobowa grupa wyjechała kolejką na Palenicę, skąd podziwialiśmy piękne widoki na Trzy Korony, Sokolicę i Czertezik oraz pięknie ośnieżone Tatry. Z tego szczytu udaliśmy się pieszo niebieskim szlakiem w kierunku Wysokiego Wierchu (899 m n.p.m) – trasa była błotnista i śliska, a miejscami trzeba było dobrze patrzeć pod nogi, żeby nie wdepnąć w owcze „miny” :-). Natomiast pozostała część grupy swoją pieszą wędrówkę rozpoczynała od Wąwozu Homole by wejść od drugiej strony na szczyt Wysokiej. Wszyscy razem zeszliśmy do wsi Jaworki, gdzie czekał już na nas autokar.
Około godziny 15.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną i w pełni zadowoleni dotarliśmy do Bielska-Białej około 19-tej. Tak właśnie pożegnaliśmy ostatni weekend kalendarzowego lata. 🙂

Dziękuję wszystkim uczestnikom „XXVIII Spotkania Oddziałów PTT w Żegiestowie-Zdroju” i już dziś zapraszam za rok. Myślę, że oddziały, które dotarły w tym roku, w przyszłym będą w liczniejszych składach, a tym którym nie udało się do nas dojechać, za rok uda się dotrzeć!

K.T.

nasza grupa przed Schroniskiem PTTK nad Wierchomlą

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2013. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.