Bukowski Groń (Beskid Mały) – wycieczka górska w ramach akcji „Sprzątamy Beskid Mały” – 03 czerwca 2012 r.

Po kilkudniowej deszczowej pogodzie, 3 czerwca 2012 roku w ładnej pogodzie uczestnicy akcji „Sprzątamy Beskid Mały” ruszyli na kolejną trasę. Tym razem trasa wiodła z Przełęczy Targanickiej przez Trzonkę, Bukowski Groń i Palenicę do Porąbki. Na zaplanowanym miejscu zbiórki na przełęczy spotkaliśmy członków Koła PTTK „Beskidek” w Porąbce, którzy z zapałem przyłączyli się do akcji. O godzinie dziewiątej w pięcioosobowej grupie członków PTT i PTTK wyruszyliśmy do pracy. Z początku szlak nie był bardzo zaśmiecony, ale ze zbliżaniem się do Kaplicy MB Śnieżnej na Trzonce nasze worki zapełniały się coraz bardziej. Tu chwila odpoczynku i podziwianie pięknej kapliczki i dalej w drogę. Postanowiliśmy również po drodze odwiedzić Chatkę „Limba”na Trzonce, gdzie wypiliśmy herbatkę i trochę poleniuchowaliśmy. Gdy po kolejnym przystanku ruszyliśmy na szlak, z Porąbki w strone Bukowskiego Gronia ruszyła druga pięcioosobowa grupa pod przewodnictwem prezesa PTT Szymona Barona. Na szczycie Bukowskiego Gronia po spotkaniu się grup wszyscy razem udaliśmy się do Porąbki. Z kolejnym wyjściem w ramach tej akcji jesteśmy coraz bardziej zaskakiwani znalezionymi rodzajami śmieci (termosy, ubrania, a nawet części blacharskie fiata 126p). Gdy zeszliśmy do Porąbki na trasę ruszył Józek „Baca” Michlik, który postanowił również posprzątać w ramach naszej akcji okolice Bukowskiego Gronia. Poczczątkowo zielonym szlakiem, później leśnymi ścieżkami dotarł do Brzezinki Górnej zbierając po drodze 80 litrów śmieci.

Kolejny i zarazem ostatni etap akcji w tym roku odbędzie się 16 czerwca i będziemy tym razem działać w rejonie szczytów Czupla i Magurki Wilkowickiej.