Akcja „Sprzątamy Beskidy z PTT 2021” – rejon Klimczoka (Beskid Śląski) – 15 maja 2021 r.

Zwykle inauguracja akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT” ma miejsce w drugiej połowie kwietnia. Tak też planowaliśmy w tym roku, lecz z uwagi na obostrzenia związane z pandemią koronawirusa oraz wyjątkowo długie utrzymywanie się pokrywy śnieżnej przesunęliśmy ją na połowę maja.
Do schroniska PTTK „Klimczok”, gdzie jak zawsze wyjątkowo gościnnie przywitali nas gospodarze, wędrowaliśmy tradycyjnie ze wszystkich stron.
Oddział PTT w Bielsku-Białej wybrał najkrótszą trasę niebieskim szlakiem z Osiedla Podmagura, ale cóż – obowiązki organizacyjne sprawiały, że musieliśmy dotrzeć jako pierwsi. Od strony Szczyrku Biłej, zielonym szlakiem przybyła młodzież z POW w Żywcu, czyli pierwsza grupa podopiecznych Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia. Trzy grupy wędrowały dzisiaj z Bystrej – zielony szlak wybrała młodzież z Oświęcimia i Kęt, a drugą stroną doliny, podążając za niebieskimi i czerwonymi znakami dotarły dwie grupy niezawodnych przyjaciół z Oddziału PTT w Chrzanowie, w tym młodzież z SK PTT przy Szkole Podstawowej nr 8 w Chrzanowie. Ostatnią zorganizowaną grupką byli podopieczni Fundacji z placówki w Bielsku, którzy dotarli do schroniska żółtym szlakiem z Mesznej.
Przy schronisku „Klimczok” na wszystkich przybyłych czekało ognisko przygotowane przez gospodarzy, przy którym w małych grupkach upiekliśmy sobie pyszne kiełbaski. Muzycznym akcentem był występ pana Marcina, który zagrał nam na żywieckich dudach. O jego udziale w naszej akcji wiedzieli nieliczni, więc była to miła niespodzianka dla wszystkich.
Podsumowując akcję „Sprzątamy Beskidy z PTT 2021” w rejonie Klimczoka warto zaznaczyć, że było nas łącznie 110 osób, w tym 60 dzieci i młodzieży. Choć, w związku z obostrzeniami, nie byliśmy w jednym czasie przy schronisku, wszyscy wzięliśmy udział w tej samej akcji, co widać na przygotowanym kolażu.
Akcja „Sprzątamy Beskidy z PTT 2021” została objęta patronatem honorowym przez prezes PTT, Jolantę Augustyńską, a patronat medialny sprawują redakcje „Kroniki Beskidzkiej” i portalu informacyjnego „beskidzka24.pl”. Niezwodnymi sponsorami naszego wydarzenia są z kolei Grupa Kęty S.A. oraz Polskie Mięso i Wędliny ŁUKOSZ z Chybia. Serdecznie wszystkim dziękujemy!
Czy to już wszystko? Oczywiście, nie… zachęcaliśmy wszystkich, aby przy okazji naszej akcji posprzątali swoją najbliższą okolicę.
Młodzieżowa Rada Gminy Kozy posprzątała okolice koziańskiego kamieniołomu (08.05), koleżanki i koledzy z Koła PTT w Oświęcimiu sprzątali szlaki w rejonie Okrągilcy i Policy w Beskidzie Żywieckim (09.05), a instruktorzy ŚDS w Pewli Wielkiej wraz z uczestnikami, w ramach działalności Klubu Górskiego PTT „Razem przez świat” zbierali śmieci w rejonie Ostrego Gronia w Beskidzie Makowskim (10.05). W dniu akcji niezawodna Grażynka zebrała kilka worków śmieci ze szlaków w rejonie Tułu w Beskidzie Śląskim, a w niedzielę Monika z najbliższymi sprzątała w swojej okolicy… a co jeszcze – dopiszemy wkrótce, gdy tylko dostaniemy krótkie relacje i zdjęcia 🙂

uczestnicy akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2021” przybywali pod Klimczok w mniejszych grupach

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2021, Sprzątamy Beskidy z PTT. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.