Babia Góra (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla dzieci i młodzieży – 21 maja 2016 r.

Dzieci i młodzież ze szkół podstawowych w Międzyrzeczu Górnym i Rybarzowicach oraz z liceum w Kozach pod opieką rodziców, nauczycieli i przewodnika beskidzkiego PTT wyruszyła o godzinie 9:30 czerwonym szlakiem z Przełęczy Krowiarki na szczyt Babiej Góry. Przez cały dzień mieliśmy słoneczną pogodę, dzięki czemu mogliśmy spokojnie przemierzać szlak, a od Sokolicy podziwiać piękne widoki. Postoje były okazją do tego by, porozmawiać o przyrodzie „Królowej Beskidów” oraz o sposobach jej ochrony. Zdobywaliśmy kolejne kulminację Babiej Gór, czyli Kępę, Gówniak, Wołowe Skałki i około 12:30 byliśmy na Diablaku (1725 m.n.p.m.). Tam odpoczęliśmy i mogliśmy nacieszyć się rozległą panoramą na Beskid Żywiecki, Beskid Śląski, Beskid Mały i Beskid Wyspowy, oraz nieco schowane Tatry, Małą Fatrę i Góry Choczańskie. Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia na szczycie Babiej Góry ruszyliśmy w drogę powrotną planując nasze kolejne górskie wycieczki.
Młodzież biorąca udział w tej wycieczce z cyklu „Na szczytach Beskidów” równocześnie uczestniczyła w akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2016” aktywnie zbierając śmieci na trasie wędrówki.

RS

uczestnicy wycieczki z cyklu „Na szczytach Beskidów” w Zawoi Markowej

stopka_powiat_20160521

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2016. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.