Babia Góra, Polica (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 26-27 lipca 2014 r.

Celem dwudniowej wycieczki w Beskid Żywiecki było przejście fragmentu Głównego Szlaku Beskidzkiego od schroniska PTTK na Markowych Szczawinach po schronisko PTTK na Hali Krupowej.
W sobotni poranek wyruszyliśmy busem z Bielska-Białej by po niecałych dwóch godzinach rozpocząć wędrówkę czerwonym szlakiem na Przełęczy Lipnickiej (Krowiarki). Część grupy, by uniknąć tłoku postanowiła przespacerować się płajem i wejść na Diablak przez Akademicką Perć. Pogoda nam dopisywała, a zaplanowana trasa nie była zbyt długa, więc nie spieszyliśmy się zbytnio. Na nocleg zeszliśmy do bliskiej nam Chaty pod Kwiatkiem w Zawoi Paluchówce.

nasza grupka na Diablaku

Drugiego dnia ponownie wyjechaliśmy na Krowiarki, lecz tym razem ruszyliśmy w przeciwnym kierunku. Wędrując w stronę Policy znajdowaliśmy się poza Babiogórskim Parkiem Narodowym, co niektórzy z nas wykorzystali na grzybobranie. Po dotarciu na szczyt Policy i wykonaniu pamiątkowej fotografii, zeszliśmy do schroniska PTTK na Hali Krupowej, w którym spędziliśmy nieco czasu. Ostatnim odcinkiem naszej dwudniowej, górskiej wędrówki było zejście niebieskim szlakiem do Skawicy – Suchej Góry, gdzie czekał już na nas bus, by zawieść z powrotem do domów.
A na koniec, tytułem kronikarskiego obowiązku, informujemy, że była to pierwsza wycieczka poprowadzona przez Łukasza Kudelskiego jako przewodnika beskidzkiego.

nasza ekipa na Policy

stopka_bb_20140726_27

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.