Bąków (Beskid Makowski) – wycieczka górska dla młodzieży – 20 lutego 2021 r.

Za nami kolejny wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia, tym razem nie w ramach zdobywania Korony Góry Polski, lecz po długiej przerwie, w tzw. „góry domowe”. Młodzież z placówek w Bielsku-Białej i Żywcu wędrowała szlakami Pasma Pewelsko-Ślemieńskiego. Oddział PTT w Bielsku-Białej wspiera młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

Dzisiaj, tj. 20 lutego 2021 r. po bardzo długim siedzieniu w domu wyruszyliśmy na beskidzkie szlaki. Pod opieką przewodników, Pana Szymona i Pana Roberta – Pędziwiatra, przy zachowaniu wymaganych zasad bezpieczeństwa wyjechaliśmy do Huciska, aby wyruszyć na szlak w Paśmie Pewelsko-Ślemienskim. Razem z nami wybrały się osoby z Bielska-Białej.
Pierwszym szczytem którym zdobyliśmy była Gachowizna, kolejnymi – Ubocz i Bąków. Szliśmy powoli robiąc przerwy, bo niektórym brakowało kondycji po zimowym lenistwie, siedzieniu przed komputerem i obiadaniu się.
Panowie przewodnicy bardzo ciekawie opowiadali o historii powstawania miejscowości i osad ludzkich. Podziwialiśmy piękne widoki, szczyty górskie Beskidów: Żywieckiego, Małego i Śląskiego. Piękna pogoda wynagrodziła nam trudy wędrówki, a widoki były piękne, co uwieczniliśmy na zdjęciach. Niepowtarzalne krajobrazy długo będziemy wspominać.
Wróciliśmy do domu zmęczeni, bardzo zadowoleni i bardzo, bardzo głodni. Już planujemy kolejne wyjście w góry. Może tym razem zdobędziemy Skrzyczne.

Ilona Buriańska, Żywiec

uczestnicy wycieczki na Bąkowie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.