Bąków (Beskid Makowski) – wycieczka górska dla seniorów – 10 października 2023 r.

W dniu 10 października br. na dworcu PKP Bielsko-Biała Główna o godz. 8:30 zebrała się grupa turystów seniorów z Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego i Stowarzyszenia Akademia Seniora.
Pociągiem relacji Bielsko-Biała – Żywiec przemierzyliśmy trasę, aby w Żywcu przesiąść się do mikrobusu z dojazdem do Ślemienia. Grupę w liczbie 12 osób prowadził przewodnik turystyczny Witold Kubik.
W Ślemieniu zwiedziliśmy skansen – Muzeum Ziemi Żywieckiej w Beskidzie Małym. W skansenie zobaczyliśmy jak mieszkańcy XIX i początku XX wieku żyli i czym się zajmowali. Zobaczyliśmy spichlerz, kuźnię, chałupy mieszkalne, tartak o napędzie wodnym (rekonstrukcja), studnie o różnym sposobie pobierania wody, karczmę i ówczesną aptekę. Były to obiekty autentyczne, pochodzące z różnych okresów i miejscowości.
W dalszej części naszej wędrówki skierowaliśmy się na szlak turystyczny. Przed wejściem na szlak, przy drodze zobaczyliśmy ruiny starego pieca hutniczego. Szlakiem niebieskim rozpoczęliśmy wędrówkę pieszą. Łagodne podejścia utrudniał miejscami deszcz i błoto na drodze z powodu jeżdżących samochodów. Idąc górskim Pasmem Pewelsko-Ślemieńskim dotarliśmy do szlaku żółtego. Niektórzy uczestnicy buszowali po zagajnikach leśnych w poszukiwaniu grzybów, a mistrzem grzybiarstwa okazał się kolega Leszek, który zgromadził największą ilość różnorodnych grzybów. W drodze ciągnącego się lasu podziwialiśmy wspaniałe widoki z mijanych polanek, dolinek i pasm górskich.
I tak dotarliśmy do mostu na Koszarawie w osadzie Mutne. Kolega Bogdan cały przebieg wędrówki uwieczniał na fotografiach, a Witold czuwał, aby nikt na trasie się nie zgubił, za co im dziękujemy.
Do Bielska-Białej wróciliśmy szczęśliwi, z grzybami.

Krysia Sablik

uczestnicy wtorkowej wycieczki

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, seniorzy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.