Barania Góra (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 15 maja 2021 r.

15 maja w sobotę wybraliśmy się na Baranią Górę. Wycieczkę rozpoczęliśmy z Białego Krzyża, do którego dojechaliśmy autobusem. Do schroniska na Przysłopie prowadził nas pan Tadek, a szliśmy drogą pożarową. Po dotarciu na miejsce zrobiliśmy dłuższą przerwę obiadową. Piękna słoneczna pogoda pomogła nam w szybkiej regeneracji.
Po przerwie rozpoczęliśmy atak szczytowy na Baranią Górę, a po jej zdobyciu mogliśmy podziwiać piękną panoramę otaczających nas gór z wieży
widokowej. Widzieliśmy m.in. Małą Fatre, Tatry, Policę, Babią Górę, Pilsko, a także Skrzyczne. Zrobiliśmy kilka zdjęć z wieży, po czym zeszliśmy, aby zrobić zdjęcie z banerem.
Gdy wszystkie zdjęcia były zrobione zaczęliśmy schodzić do Węgierskiej Górki. Minęliśmy Magurkę Wiślańską, Magurkę Radziechowską, Halę Radziechowską i Glinne, a wokół nas zaczęły zbierać się chmury. Przed dojściem do Węgierskiej Górki złapał nas przelotny deszczyk.
Wycieczkę zakończyliśmy powrotem pociągiem do Bielska-Białej i Czechowic-Dziedzic. Była to jedna z najdłuższych wycieczek w ostatnim czasie, ponieważ przeszliśmy aż 33 km.

Wojtek Kuś

uczestnicy wycieczki na Baraniej Górze

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.