Bendoszka Wielka (Beskid Żywiecki), Matyska (Kotlina Żywiecka) – wycieczka górska – 13 lutego 2022 r.

O godzinie 7:40 koleżeństwo z dwóch zaprzyjaźnionych towarzystw górskich KTW PTTK i PTT, w sumie 8 osób, spotkało się przy Urzędzie Miasta w Węgierskiej Górce. Pogoda bajeczna – lepiej być nie może, delikatny mrozik ustępuje miejsca słońcu, które dziś nas będzie ogrzewało, a naszym celem jest Przegibek (1000 m n.p.m.) oraz Bendoszka Wielka z charakterystycznym krzyżem na szczycie.
Po szybkim dotarciu do schroniska, które o tej porze było jeszcze puste, zajmujemy wygodne miejsca. W wesołej atmosferze uzupełniamy płyny i rozkoszujemy się pysznymi czekoladkami, które z okazji Walentynek zaserwował nam jeden z kolegów. Nasyceni powoli opuszczamy schronisko i ruszamy w stronę Bendoszki, podziwiając widoki jakie dziś mamy w bonusie.
Na szczycie pięknie, lecz zimny wiatr szybko chłodził. Mimo tego, udało się poprosić sympatyczną  Panią, aby była naszym fotografem i zrobiła pamiątkowe zdjęcie.
Odczuwamy zimno, więc ruszamy żwawo. Postanowiliśmy schodzić zielonym szlakiem. Kiedy doszliśmy na parking ku naszemu zdziwieniu okazało się, że jest bardzo młoda godzina. Zbyt wczesna, aby ten cudowny dzień w górach tak szybko zakończyć.
Co robimy? Jedziemy na Matyskę (609 m n.p.m.) – przepiękne widokowo wzgórze, z którego rozpościera się panorama Beskidów. Również nietuzinkowa Droga Krzyżowa robi wrażenie.
Wracamy szczęśliwi z planami na kolejną wędrówkę i rozjeżdżamy się w swoich kierunkach.
Do zobaczenia! Do miłego!

Jadzia L.

nasza grupka na Bendoszce Wielkiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.