Błatnia (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 17 marca 2012 r.

W piękny słoneczny dzień wybraliśmy się na Błatnią. Wycieczkę rozpoczęliśmy od stałej ekspozycji „Huta szkła” z XIX w, który znajduje się na prawym brzegu potoku Jasionka. Dalej wędrowaliśmy szklanym szlakiem oznaczony niebieską literą „S” prowadzącym przez najpiękniejsze partie Potoku Jasionki. Przez cała drogę przyświecało nam słońce, miejscami powiewał cieplejszy wiaterek i od razu w powietrzu można było poczuć powiew wiosny.
Po dotarciu na szczyt podziwiliśmy przepiękne widoki. Ze szczytu Błatniej, a właściwie malowniczej polany, mieliśmy okazję podziwiać beskidzkie szczyty patrząc niemal w każdym kierunku. Na skraju polany znajduje się schronisko na Błatniej, gdzie zatrzymaliśmy się na dłuższy wypoczynek. Było jak zwykle bardzo wesoło, a korzystając z okazji, że w schronisku byli turyści z SKPG Kraków, poczęstowaliśmy ich naszymi wyśmienitymi paluszkami beskidzkimi.
W takich dobrych humorach ruszyliśmy w drogę powrotną, tym razem szlakiem harcerskim. Szlak jest bardzo urokliwy, prowadzi wzdłuż strumyków, przez które przechodziliśmy kilka razy. Śniegu było jeszcze sporo, momentami dosyć ślisko, ale dla nas nie stanowiło to większych problemów.
Wycieczkę zakończyliśmy szczęśliwie, ekipa jak zwykle się spisała i czekamy z niecierpliwością na następna wyprawę.