Bliźniaki (Beskid Mały) – wycieczka górska dla SK PTT – 17 marca 2018 r.

Bliźniaki to dwuwierzchołkowy szczyt w Beskidzie Małym (564 m n.p.m.) i zarazem cel wycieczki Szkolnych Kół PTT „Groniczki” i „Halniaki” oraz członków i sympatyków bielskiego oddziału PTT, która odbyła się w sobotę, 17 marca 2018 r.
W liczbie blisko 80 osób pod kierunkiem Szymona Barona oraz Martyny Ptaszek wyruszyliśmy na wędrówkę z Inwałdu. Żółtym szlakiem podążaliśmy w kierunku przełęczy Łazy i skrzyżowania Panienka. Pomimo deszczu, który dzień wcześniej przerażał przygotowujących się do wyprawy turystów, trasa była oprószona śniegiem i przymrożona. Dzięki temu łatwo i przyjemnie było nam wędrować. Momentami niewielkie opady śniegu dodawały uroków całej mijanej okolicy. W dobrych nastrojach pokonywaliśmy kolejne metry i wzniesienia. Wszyscy odpowiednio przygotowani do wędrówki uzupełniali energię w trakcie postojów na trasie. I pomimo braku schroniska, który często dla najmłodszych turystów jest najważniejszym celem wycieczki – wszyscy chętnie i radośnie maszerowali. „Zastępcy” pilnie i skrupulatnie pilnowali „dyscypliny” na szlaku, były żarty i czas na wspólne rozmowy.
Największym wyzwaniem w czasie przejścia okazało się pokonanie i obejście wiatrołomów na drugim „bliźniaku”. Szlak grzbietem okazał się całkowicie niedostępny. I tutaj wykazać mogło się trzech najstarszych uczniów – sprawdzali trasę, wyszukiwali przejścia dla całej grupy, wspierali przewodników, aby uczniowie pod opieką dorosłych prawidłowo i bezpiecznie mogli pokonywać znajdujące się na trasie przeszkody.
Po pokonaniu wiatrołomów, szlakiem żółtym, a następnie czarnym doszliśmy do Czartaka, skąd „lekko” zmęczeni, ale szczęśliwi, po pokonaniu trasy liczącej ok. 15 km udaliśmy się w drogę powrotną do Kóz.
Kolejne nasze wyjście tuż, tuż… Już wiosennie – do zobaczenia na szlaku!