Czarny Staw Gąsienicowy (Tatry Wysokie) – wycieczka górska – 14 kwietnia 2024 r.

Dnia 14 kwietnia 2024 r. odbyła się kolejna wycieczka w Tatry Wysokie, organizowana przez Polskie Towarzystwo Tatrzańskie Oddział w Bielsku-Białej.
Wzięły w niej udział także dwa bielskie Szkolne Koła PTT – SK PTT „Pionowy Świat” przy V LO i SK PTT „Górski Azymut” przy ZSEEiM. Naszym celem tego dnia był Czarny Staw Gąsienicowy.
O godzinie 6:00 wyruszyliśmy z Bielska-Białej w stronę Zakopanego.
Z Kuźnic wyruszyliśmy szlakiem niebieskim przez Boczań, Skupniów Upłaz i Przełęcz między Kopami w kierunku Hali Gąsienicowej. Pogoda tego dnia była cudowna, podziwialiśmy budzącą się po zimie do życia przyrodę tatrzańską.
Hala Gąsienicowa powitała nas panoramą zapierających dech w piersi szczytów, tj. Żółtej Turni, Granatów, Koziego Wierchu, Świnicy i Kościelca. Nasz przewodnik wielokrotnie „przeegzaminował” nas z wiedzy dotyczącej tej panoramy.
Z Hali Gąsienicowej piękną kamienistą ścieżką wśród kosówek udaliśmy się w kierunku stawu. W połowie drogi zwróciliśmy uwagę na znajdujący się w dole, na piarżysku, kamienny obelisk upamiętniający miejsce śmierci Mieczysława Karłowicza.
Po dotarciu do Czarnego Stawu Gąsienicowego i wykonaniu niezliczonej ilości pamiątkowych fotografii delektowaliśmy się tym wyjątkowo urokliwym zakątkiem naszych Tatr. Znad stawu świetnie widać fragmenty Orlej Perci – Granaty i w głębi Kozi Wierch. Po lewej rozłożysta Żółta Turnia, a po prawej potężne ściany Kościelca.
W drodze powrotnej odpoczęliśmy w schronisku „Murowaniec”. Następnie żółtym szlakiem przez Dolinę Jaworzynki wróciliśmy do Kuźnic.
Chcielibyśmy serdecznie podziękować naszym przewodnikom – Konradowi Gonciarczykowi i Karolinie Barciszewskiej-Kozioł za poświęcony czas i przekazaną wiedzę, która zainspirowała nas do uczestniczenia w kolejnych wycieczkach górskich.

JKT

uczestnicy wycieczki na Przełęczy między Kopami

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2024, SK PTT "Górski Azymut" im. Andrzeja Zawady przy ZSEEiM w Bielsku-Białej, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.