Czupel (Beskid Mały) – wycieczka górska dla młodzieży – 8 kwietnia 2024 r.

W poniedziałek, 8 kwietnia 2024 r. Szkolne Koło PTT „Górski Azymut” w ZSEEiM wybrało się na kolejną górską wycieczkę. Celem był Czupel – najwyższy szczyt Beskidu Małego, zaliczany do Korony Gór Polskich.
Na szlak zielony wyruszyliśmy spod przystanku Straconka Leśniczówka gdzie spotkaliśmy się z Prezesem Oddziału PTT w Bielsku-Białej – Szymonem Baronem, który był podczas tej wyprawy naszym przewodnikiem.
W drodze na Magurkę Wilkowicką zdobyliśmy Jałowcową (624 m n.p.m.) – niezdobyty wcześniej szczyt w ramach realizowanego projektu „#skpttbielsko100lecie”, gdzie wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie. Szybkim tempem zdobyliśmy Magurkę Wilkowicką (909 m n.p.m.), a pod schroniskiem PTTK odbyła się pierwsza krótka przerwa na drugie śniadanie oraz kolejne sesje fotograficzne. Słoneczna aura, miła atmosfera i opowieści przewodnika umilały nam czas.
Dodatkową atrakcją w drodze na Czupel było zdobycie przez nas „Wietrznej Dziury” – to jaskinia, która posiada podłużny kształt, jest wąskim, 20-metrowym korytarzem, pomiędzy skałami, który lekko obniża się od wejścia w dół. Strop korytarza jest płaski, a jego dno tworzy rumowisko głazów. Mocno ubłoceni, lecz szczęśliwi z eksploracji jaskini ruszyliśmy w kierunku Czupla.
Pomiędzy szczytami Magurki i Czupla zatrzymaliśmy się miejscu, gdzie znajdowało się nieistniejące już schronisko turystyczne „Widok na Tatry” – funkcjonowała tam stacja turystyczna Oddziału Babiogórskiego Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego. Podziwialiśmy panoramę Beskidu Śląskiego, Babią Górę, Pilsko, Małą Fatrę i Tatry…
Na szczycie Czupla wykonaliśmy kolejną pamiątkową fotografię z banerem naszego Szkolnego Koła PTT. W drodze powrotnej w pobliżu schroniska PTTK na Magurce Wilkowickiej integrowaliśmy się przy ognisku piekąc smaczne kiełbaski.
Tak posileni wróciliśmy do Straconki. To był piękny dzień…
Wielkie podziękowania dla naszego przewodnika za spotkanie na szlaku, ogrom przekazanej wiedzy oraz poczucie humoru.

Aleksander Rykała

na szczycie Czupla

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2024. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.