Dolina Wapienicy (Beskid Śląski) – wycieczka piesza dla młodzieży – 20 grudnia 2023 r.

20 grudnia w przedświąteczną środę odbyła się wycieczka integracyjna Szkolnego Koła Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego działającego od października w Zespole Szkół Elektronicznych, Elektrycznych i Mechanicznych. W planach mieliśmy dotrzeć autobusem do Straconki, a stamtąd przejść szlakiem do schroniska na Magurce Wilkowickiej i urządzić tam ognisko. Niestety, pogoda nie dopisała, co zmusiło nas do zmiany planów.
Nie zrezygnowaliśmy jednak z wycieczki. Zamiast do Straconki udaliśmy się autobusem do Wapienicy i z końcowego przystanku MZK nr 16 przespacerowaliśmy się znakowanym żółtym szlakiem nad zaporę im. Ignacego Mościckiego. Udało nam się też podejść do mostu na potoku Barbara i zrobić tam parę zdjęć.
Następnie zatrzymaliśmy się na herbatę i posiłek w znajdującej się obok zapory Krzywej Chacie, gdzie opiekunki wycieczki skorzystały z okazji, aby wręczyć legitymacje PTT nowym członkom Koła. Trzeba było zrezygnować z ogniska, ale pocieszyliśmy się dużą porcją gorącej herbaty i czekoladkami.
Udaliśmy się w drogę powrotną i do centrum Bielska-Białej wróciliśmy autobusem.

Julian B.

nad potokiem Barbara

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Górski Azymut" im. Andrzeja Zawady przy ZSEEiM w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.