Gancarz (Beskid Mały) – wycieczka górska dla seniorów – 16 czerwca 2021 r.

Droga na Gancarz od strony Leskowca biegnie zalesionym grzbietem co nie było bez znaczenia albowiem dzień był bardzo ciepły. Na szczycie urządziliśmy dłuższy postój gdyż mieliśmy mnóstwo czasu. W dalszą drogę do Andrychowa poprowadził nas zielony szlak. Zejście z Gancarza jest jednym z najbardziej stromych w Beskidzie Małym. Pokonaliśmy go jednak aby już dalej cieszyć się przepiękna drogą przez : Czubę, Narożnik, Susfatową Górę a nad samym Andrychowem przez Czuby i Pańską Górę. Robiło się coraz goręcej. Początkowe przewidywania co do długości szlaku nie sprawdziły się. Cztery przewidywane godziny przejścia rozciągnęły się w czasie. Z każdej górki schodziliśmy w obniżenie i znów musieliśmy pokonywać następne wzniesienie. Droga dłużyła się choć szliśmy łatwym i bardzo przyjemnym terenem. Przed samym Andrychowem część uczestników niespodziewanie zgubiła szlak i drogami asfaltowymi dotarła do celu . Wszyscy jednak spotkaliśmy w restauracji przy pięknie odnowionym basenie gdzie konsumując obiad czekaliśmy na przyjazd busa. Droga powrotna dzięki kierowcy panu Przemkowi upłynęła w bardzo sympatycznej atmosferze. To były wycieczki na dobry początek. Kolejne planujemy jesienią mając nadzieję, że będą również bardzo udane.

odpoczynek w cieniu na szczycie Gancarza

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021, seniorzy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.