Gęsia Szyja (Tatry Wysokie), Kopieniec Wielki (Tatry Zachodnie) – wycieczka górska dla młodzieży – 20 maja 2023 r.

Nic nie wskazywało na to, że pogoda 20 maja 2023 r. pozwoli nam na podziwianie tatrzańskich widoków. Jednak gdy ekipa Szkolnego Koła PTT „Pionowy świat” przy V LO w Bielsku-Białej dotarła na Rusinową Polanę naszym oczom ukazała się wspaniała panorama Tatr w pełnym słońcu. Tu chwila na posiłek przy opowieściach pana Konrada, naszego przewodnika na tej wycieczce. Poznaliśmy nazwy wszystkich widocznych z polany szczytów i mogliśmy je podziwiać w pełnej okazałości. Przez chwilę towarzyszył nam nawet lis.
Następnie ruszyliśmy ostro w górę na Gęsią Szyję (1489 m n.p.m.). Po godzinnym marszu w upale dotarliśmy na szczyt, gdzie mogliśmy chwilę odpocząć. Byliśmy pod wrażeniem, gdy nasz przewodnik dzielił się z nami swoją ogromną wiedzą topograficzną.
Po odpoczynku ruszyliśmy przez polanę Psia Trawka na Kopieniec Wielki (1328 m n.p.m.,) skąd zeszliśmy do Cyrhli, gdzie czekał już na nas autokar.

Tymon Babicz

na Rusinowej Polanie, z widokiem na szczyty Tatr Wysokich

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.