Gírová (Beskid Śląski, Czechy) – wycieczka górska – 30 października 2022 r.

30 października 2022 r. wędrowaliśmy po Beskidzie Śląskim w Czechach.
Z Bielska-Białej wyjechaliśmy do Wisły busem Wispol, skąd przesiedliśmy się na bus DAS do Jawrzynki. Szlakiem żółtym udaliśmy się na trójstyk granic Polski, Czech i Słowacji, skąd dalej za żołtymi znakami przez miejscowość Hrčava dotarliśmy do szlaku czerwonego, którym przeszliśmy do chaty Girova. Tutaj była przerwa na posiłek. Po zrobieniu zdjęcia grupowego (jak zwykle z problemami) dalej szlakiem czerwonym zeszliśmy na dworzec kolejowy w Mostach u Jablunkova. Stamtąd pociągiem pojechaliśmy do Czeskiego Cieszyna, gdzie poszliśmy na pyszny obiad po czesku. Później pieszo przeszliśmy na dworzec do Cieszyna, skąd busem Linea Trans wróciliśmy do Bielska-Białej. Do domów wróciliśmy po 18.
Rano w Jaworzynce była mgła, a później już tylko słońce. Podczas wycieczki pokonaliśmy dystans 15 km.

Tadeusz Budny

nasza grupa przed chatą Gírová

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.