Głębiec (Beskid Śląski) – wycieczka górska pt. XVII Międzynarodowy Rajd Narciarsko-Pieszy „Ku źródłom Wisły” – 6 listopada 2021 r.

6 listopada 2021 r. grupa wędrownicza PTT Bielsko-Biała pod przewodnictwem Tadeusza Budnego wzięła udział w Międzynarodowym Rajdzie „Ku Źródłom Wisły” organizowanym przez PTTK Wisła, Gminę Wisła, KST Cadca i KST Trinec. Rajd był długo przez nas wyczekiwany, ponieważ z powodu pandemii był odwołany na okres dwóch lat.
Spotkaliśmy się na dworcu PKS Bielsko-Biała, aby udać się do Wisły, gdzie następnie przesiedliśmy się do autobusu Wispol, który zawiózł nas na Kubalonkę, gdzie znajdował się start rajdu. Na starcie przedstawiciel PTTK Wisła przywitał nas serdecznie, objaśniając dokładnie przebieg trasy. Do wyboru były trzy opcje, ze startem z: (1) PKS Istebna Kubalonka, (2) Malinka Spółdzielnia, (3) PKS Wisła Nowa Osada. Meta była jedna, czyli Dworek nad Wisłą (Jonidło).
My podążyliśmy zielonym szlakiem z Kubalonki (761 m) poprzez Głębiec (825 m), Kozinice (775 m) i Nową Osadę (445 m). Dystans wyniósł 10 km. Humory nam dopisywały, pogoda była piękna, a widoki cudne. Na trasie mijaliśmy się z innymi grupami, biorącymi udział w rajdzie. Na pięknej polanie, tuż za Kozińcem, zrobiliśmy sobie postój na pierwszy posiłek. Po zrobieniu zdjęć i degustacji, podążyliśmy dalej wraz z wesołą grupą PTTK ze Skoczowa.
Po dotarciu na metę, organizatorzy przywitali nas gorąco. Otrzymaliśmy drobne pamiątki z rajdu (mapy, foldery, smycz i przypinkę upamiętniającą rajd). Następnie zjedliśmy przepyszny żurek, który dodał nam sił do dalszej zabawy. Komandor Rajdu, pan Zbigniew Wrzecionko, zaprosił nas do udziału w konkursach: śpiewu i młócenia cepem orzecha. W konkursie śpiewu nasza grupa zdobyła I miejsce w tzw. śpiewie grupowym (zaprezentowaliśmy piosenkę turystyczną), w konkursie młócenia cepem nasz kolega Leszek Magas również zdobył I miejsce. Natomiast III miejsce przypadło naszej drużynie ze względu na ilość osób, biorących udział w rajdzie. Przy wesołej muzyce potańczyliśmy i pobawiliśmy się przednie, śpiewając również górskie piosenki.
Rajd był świetnie zorganizowany, o czym świadczy liczny udział grup turystycznych, nie tylko PTT, PTTK, ale i grup młodzieży szkolnych i turystów indywidualnych. Celem rajdu było propagowanie turystyki kwalifikowanej, poznanie pięknych terenów Beskidu Śląskiego oraz podtrzymanie wspólnoty turystyki przygranicznej. Cele te zostały spełnione w 100%. Nam zostały wspaniałe wspomnienia oraz pamiątki i nagrody zdobyte w konkursach. Czekamy niecierpliwie na następny rajd, który ma się odbyć w marcu 2022 r. Serdecznie zapraszamy!

Danuta Migas

nasza grupa na starcie rajdu

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.