Hala Krupowa (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla SK PTT – 15 grudnia 2018 r.

W sobotę, 15 grudnia 2018 r. „Groniczki”, „Halniaki” oraz grupka członków Oddziału wyruszyli na ostatnią wycieczkę dla młodzieży w roku 2018. Tym razem naszym celem była Hala Krupowa (1152 m n.p.m.), położona w Paśmie Policy w Beskidzie Żywieckim.
Tradycyjnie już, zebraliśmy się na placu targowym, skąd autokarem wyruszyliśmy do Sidziny Wielkiej Polany. Stąd, łagodnie wznoszącą się ścieżką oznaczoną kolorem czarnym, powędrowaliśmy ku naszemu celowi. Wielka była nasza radość, gdyż wędrówka odbywała się w pięknej, zimowej scenerii. Pod stopami skrzypiał świeży śnieg a drzewa okryte były białym puchem. Można było poczuć świąteczny klimat…
Niestety, kolejny raz nie dane nam było cieszyć się rozległymi panoramami i pięknymi widokami na okoliczne pasma. Cały dzień było pochmurnie, a w drodze powrotnej nawet lekko poprószył śnieg. Rekompensatą za brak widoków były zabawy na śniegu, z których ochoczo korzystały dzieci.
Dodatkowo okazało się, że naszych grzecznych turystów odwiedził św. Mikołaj, który wręczył im jabłuszka (urządzenia do zjeżdżania z górki na pazurki), nauszniki, buffy do założenia na głowę lub szyję oraz słuchawki. Wyposażenie przydało się idealnie do szaleństw na śniegu.
Do schroniska PTTK na Hali Krupowej dotarliśmy około południa. Tu odpoczęliśmy nieco, posililiśmy się tym, czym chata bogata i spędziliśmy czas na tym, co kto lubił: dorośli na rozmowach, dzieci na szaleństwie na okolicznych górkach.
Droga powrotna upłynęła nam równie miło i w Sidzinie zameldowaliśmy się około godz. 16:00, po czym bezpiecznie wróciliśmy do Kóz.

S. Cz.-P.

pod schroniskiem PTTK na Hali Krupowej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2018, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach, SK PTT "Halniaki" przy SP2 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.