Hala Lipowska (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla dzieci – 7 sierpnia 2022 r.

Kilka telefonów, smsów oraz wiadomości na Messengerze pod koniec tygodnia i za sprawą Doroty i Łukasza całkiem spora grupa wybrała się w niedzielę w góry. Głównymi aktorami były tym razem dzieci, którym dzielnie towarzyszyli rodzice oraz „wujkowie” i „ciocie”.
Ze Złatnej Huty wystartowaliśmy chwilę po ósmej, podążając za czarnymi znakami. Było trochę asfaltu, a potem już górskim szlakiem dotarliśmy do skrzyżowania szlaków, skąd żółtym szlakiem ruszliśmy prosto do schroniska PTTK na Hali Lipowskiej. Szlak był przyjemny, a najmłodsi turyści radzili sobie całkiem dobrze. Nawet niespełna trzyletnia Łucja i nieco starsza Ola dzielnie wędrowały w górę. Było oczywiście mnóstwo postojów, podjadania borówek, malin i ostrężyn, ale wszyscy o własnych siłach dotarli do celu, choć niektóre duże kamienie wcale nie ułatwiały tego zadania.
W zaprzyjaźnionym schronisku na Hali Lipowskiej zrobiliśmy dłuższy odpoczynek połączony z obiadem oraz wizytą na placu zabaw. Nie zabrakło także obiecanej na szlaku gorącej czekolady.
Wracaliśmy czarnym szlakiem, omijając skrótem schronisko na Hali Rysiance. W drodze powrotnej niektórzy ucięli sobie krótką drzemkę lub wdrożyli tryb „maruda”. W końcu jednak dotarliśmy na parking, gdzie już w dobrych nastrojach zakończyliśmy wycieczkę.

nasza grupa na Hali Rysiance

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.