Hrobacza Łąka (Beskid Mały) – wycieczka górska – 24 lipca 2021 r.

W sobotę, 24 lipca, wzięliśmy udział w wycieczce górskiej na Hrobaczą Łąką w ramach „Ewangelizacji w Beskidach”. Wędrowaliśmy z różnych kierunków. Ja z pięknymi koleżankami wybrałem się z przystanku MZK nr 6 do Lipnika i czarnym szlakiem przez Przełęcz u Panienki na szczyt, Danusia z córkami i psem wyruszyła z Porąbki, a Łukasz z Wojtkiem ze Straconki przez Magurkę Wilkowicką i Przełęcz Przegibek.
W schronisku mile przywitał nas gospodarz Marek. Napiliśmy się kawy i zjedliśmy po ciastku z agrestem. Było smaczne!
O godzinie 12 rozpoczęła się msza święta, którą celebrowało pięciu księży, a przygrywał zespół muzyczny. Po jej zakończeniu odbyło się błogosławieństwo w cztery strony świata, a każdy dostał kromkę swojskiego chleba. Zdjęcie grupowe zrobiliśmy pod krzyżem.
Po 13:30 rozpoczęliśmy powrót. Łukasz z synem poszli do Lipnika na autobus MZK nr 6, Danusia zeszła do Porąbki, a ja z koleżankami drogą leśną przez Gaiki i Przełęcz Przegibek doszliśmy do chaty pod Magurką, skąd przez Chatkę na Rogaczu zeszliśmy do Stalownika na autobus MZK nr 2.
Pogoda była słonecna. Przeszedłem dzisiaj 17 km, a wszyscy byli zadowoleni, po raz pierwszy wzięli udział w takim spotkaniu. Za tydzień wybieramy się na Potrójną w Beskidzie Małym – też w ramach „Ewangelizacji w Beskidach”.

Tadeusz Budny

na szczycie Hrobaczej Łąki

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.