IV Zimowe Spotkania PTT w Górach Świętokrzyskich” – Wólka Milanowska (Góry Świętokrzyskie) – wycieczka górsko-krajoznawcza – 27-29 stycznia 2017 r.

2017_zimowe_spotkanie_pttJuż po raz czwarty członkowie naszego Oddziału wzięli udział w organizowanych przez kolegów z Ostrowca Świętokrzyskiego „Zimowych Spotkaniach PTT w Górach Świętokrzyskich”. W tym roku wybraliśmy się dwoma samochodami w siedem osób.
Wystartowaliśmy z Bielska-Białej w piątek rano. Chcieliśmy odwiedzić Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie oraz zwiedzić zamek Krzyżtopór w Ujeździe. Po dotarciu na miejsce do Centrum Szkoleniowego w Wólce Milanowskiej spotkaliśmy się z trójką kolegów przybyłych drugim samochodem. Pod koniec dnia organizatorzy zaprosili nas na wieczorną integrację przy gitarze i piosence turystycznej.
W sobotę rano wyruszyliśmy na szlak. Z dwóch zaproponowanych tras wybraliśmy tę krótszą, bowiem chcieliśmy wrócić na posiedzenie Zarządu Głównego PTT. Autobusem PKS podjechaliśmy do Wałsnowa, skąd czarnym szlakiem udaliśmy się w stronę Grzegorzowic. Tam zwiedziliśmy romański kościół pw. Jana Chrzciciela oraz miejscowy cmentarz, po czym ruszyliśmy w dalszą drogę, w stronę Chełmowej Góry. Na jej szczycie obejrzeliśmy pomnik poświęcony prof. Marianowi Raciborskiemu oraz okazy dorodnych modrzewi polskich. Dalsza droga prowadziła nas przez Nową Słupię do Wólki Milanowskiej. A wieczorem czekała na wszystkich zabawa taneczna przy muzyce. Najwytrwalsi schodzili z parkietu grubo po północy.
W niedzielę po śniadaniu ruszyliśmy do Trzcianki, skąd za czerwonymi znakami udaliśmy się Głównym Szlakiem Świętokrzyskim w stronę Świętego Krzyża. Tutaj organizatorzy zapewnili nam zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego Świętokrzyskiego Parku Narodowego oraz Muzeum Misyjnego. Wzięliśmy także udział we Mszy Świętego w intencji członków i sympatyków PTT w Sanktuarium na Świętym Krzyżu. Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia, planowane było zejście Drogą Królewską do Nowej Słupi, lecz my chcieliśmy jeszcze co nieco pooddychać świętokrzyskim powietrzem. Po obejrzeniu ośnieżonego gołoborza ruszyliśmy czerwonym szlakiem w stronę Kakonina, do którego dotarliśmy około 17.
Po trzech intensywnych dniach wróciliśmy do domu w niedzielę po godzinie 21.
W „IV Zimowych Spotkaniach PTT w Górach Świętokrzyskich” udział wzięły 53 osoby z oddziałów PTT w Bielsku-Białej, Dęblinie, Krakowie, Łodzi (oba oddziały), Mielcu, Nowym Sączu (w tym K/Tarnobrzeg), Ostrowcu Świętokrzyskim, Sosnowcu, Tarnowie i Warszawie, a także sympatycy PTT z Częstochowy, Katowic, Konina i Szydłowca.

członkowie naszego Oddziału na Chełmowej Górze

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2017. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.