Kalužný (Beskidy Morawsko-Śląskie, Czechy) – wycieczka górska pt. „Turistický pochod Mánesovou stezkou” – 2 września 2023 r.

Grupka turystów z bielskiego oddziału PTT wzięła udział w 44. edycji rajdu „Turistický pochod Mánesovou stezkou”, organizowanego przez Klub Czeskich Turystów z Trzyńca w dniu 2 września 2023 r.
Busem Linea Trans udaliśmy się z Bielska-Białej do Cieszyna, a następnie pociągiem Ceskè drahy przejechaliśmy z Czeskiego Cieszyna do Trzyńca, skąd busem Arriva przejechaliśmy do Tyry.
Z Tyry wyruszliśmy szlakiem niebieskim, by niedługo zmienić kolor szlaku na żółty i udać się do schroniska na Ostrym. Stamtąd za niebieskimi znakami weszliśmy na szczyt Kalužný (994 m) i dalej, najpierw czerwonym, a później żółtym szlakiem przeszliśmy do chaty Kamenity. Tam też zjedliśmy pyszny obiad za ponad 200 koron. Następnie żółtym szlakiem przeszliśmy na Kozubową, skąd zeszliśmy do Boczanowic.
Z Boczanowic pociągiem przejechaliśmy do Czeskiego Cieszyna, a następnie busem Lajkonik wróciliśmy do Bielska-Białej.
Pogoda na trasie była słoneczna, a temperatura powietrza wynosiła +18°C. Towarzystwo na wycieczce było miłe i zdyscyplinowane, a trasę o długości 24,5 km z przewyższeniem 734 m opracowała Aga.