Kiczera (Beskid Mały) – wycieczka górska dla młodzieży – 3 października 2020 r.

W sobotę, 3 października 2020 r., po ponad półrocznej przerwie spowodowanej działaniem pewnego wirusa, wyruszyliśmy na górski szlak.
Wyjechaliśmy autokarem z Kóz na Przełęcz Kocierską, skąd czerwonym szlakiem ruszyliśmy przez Kocierz i Cisową Grapę w kierunku Kiczery. Po drodze wysłuchaliśmy wielu ciekawych opowieści o pasterskiej przeszłości tych terenów, obejrzeliśmy unikatowe ruiny kamiennego szałasu i podziwialiśmy piękne widoki. Na Kiczerze zrobiliśmy dłuższy popas, a dzieci mogły sobie pofiglować i pohasać po polanie szczytowej.
Po kilkudziesięciu minutach ruszyliśmy na Żar, ale silny wiatr dość szybko nas stamtąd przegonił. Zeszliśmy do Międzybrodzia Żywieckiego, gdzie czekał na nas autokar i zawiózł nas na plac targowy w Kozach.
Ta wycieczka była inna niż poprzednie, gdyż w związku z licznymi obostrzeniami nie mogli wziąć w niej udziału rodzice naszych uczniów. Mamy nadzieję, że wkrótce wszystko wróci do normy i znów spotkamy się na kolejnej wycieczce.

S.Cz.-P.

uczestnicy wycieczki na szczycie Kiczery

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2020, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.