Kiczera, Hrobacza Łąka (Beskid Mały) – wycieczka górska dla młodzieży – 2 marca 2024 r.

Dnia 2 marca 2024 r. członkowie SK PTT „Pionowy Świat” wybrali się na wyprawę kolejnym już fragmentem Małego Szlaku Beskidzkiego. 24-kilometrowa trasa wiodła szlakami żółtym oraz czerwonym, prowadząc uczestników z miejscowości Porąbka do Bielska-Białej. Pomimo porannej mgły, momentami ukazywały się widoki na pobliskie szczyty.
Niestety, warunki pogodowe uległy pogorszeniu i po wejściu na szczyt Kiczera, dalszy marsz odbywał się w towarzystwie deszczu. Następnym zdobytym przez nas szczytem była góra Żar, gdzie mogliśmy zobaczyć zbiornik górny elektrowni wodnej, a skąd zeszliśmy później z powrotem do zapory w Porąbce.
Dalsza trasa wiodła nas przez Bujakowski Groń i Hrobaczą Łąkę, gdzie odbyliśmy półgodzinną przerwę na piknik, a następnie Groniczki oraz Gaiki, na których poznaliśmy tajniki znakowania szczytów górskich. Stąd zeszliśmy do Straconki, gdzie zakończyliśmy naszą wycieczkę mokrzy, ale szczęśliwi.

Mateusz Śliwa

na ławeczce pod szczytem Żaru

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2024, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.