Klimczok (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 18 lipca 2020 r.

Za nami druga z wakacyjnych wycieczek organizowanych wspólnie przez Gminny Ośrodek Kultury w Buczkowicach i Oddział PTT w Bielsku-Białej. Poniżej relacja z wycieczki na Klimczok:

Pomimo kiepskiej pogody pod Urzędem Gminy w Buczkowicach zebrała się grupa 10 osób chętnych na wycieczkę na Klimczok.
Podczas wędrówki przewodnik Szymon opowiadał nam ciekawą historię na temat kamiennych murów znajdujących się w lesie. Ścieżka prowadziła przez las, była mokra i bardzo śliska. Przewodnik zaprowadził nas również do ruin kąpieliska na zboczach Magury i opowiedział kolejną ciekawą historię dotyczącą basenu, dawnego schroniska i widoków na Tatry, które niestety musieliśmy sobie wyobrazić ze względu na gęstą mgłę. Dalsza część trasy szybko nam minęła i dotarliśmy do schroniska, gdzie zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę, posililiśmy się i przybiliśmy pieczątkę do książeczek GOT. Był również czas poobserwować króliczki. Pod szczytem Klimczoka oglądaliśmy kolekcję kamieni z gór Polski, Europy i nie tylko… Na szczycie Klimczoka kolejna pieczątka, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie, niestety mgła nie pozwoliła na podziwianie widoków.
Rozpoczęliśmy wędrówkę w dół niebieskim szlakiem, a następnie czarnym szlakiem różańcowym w stronę Chaty na Groniu. Przy chacie duża część grupy wykorzystała strome trawiaste zbocze do turlania się w dół. Krótka przerwa na uzupełnienie płynów, wbicie pieczątki i ruszyliśmy w stronę Buczkowic. Na tym odcinku przewodnikiem została Zosia, która prowadziła całą grupę. Wróciliśmy cali i zadowoleni.
Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólnie spędzony czas i do zobaczenia na kolejnej wycieczce.

Mateusz Ormaniec

uczestnicy wycieczki na szczycie Klimczoka

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2020. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.