Klimczok (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 2 października 2021 r.

W sobotę, 2 października 2021 r. odbyła się wycieczka górska w Beskid Śląski.
Linią MZK nr 1 dojechaliśmy do Cygańskiego Lasu, skąd zielonym szlakiem przez Błonia dotarliśmy do schroniska „Stefanka” na Koziej Górze. Tutaj urządziliśmy sobie odpoczynek.
Po przerwie, szlakiem niebieskim i żółtym ruszyliśmy na przełęcz Kołowrót, skąd za zielonymi znakami obok źródeł Białki dotarliśmy do dyżurki GOPR pod Magurą. Dyżurni Jurek i Maciek zrobili nam kawę, a my zrobiliśmy wspólne zdjęcie z banerem. Po godzinnej przerwie szlakiem czerwonym zeszliśmy do przełęczy Siodło, skąd szlakiem czarnym weszliśmy na szczyt Klimczoka.
Przy skalniaku kamieni świata odwiedziła koleżanka z PTT, Grażynka. Po spotkaniu z nią, szlakiem żółtym przeszliśmy na Szyndzielnię i dalej za czerwonymi znakami dotarliśmy na przełęcz Dylówki. Stąd, drogą leśną przez Cyberniok udaliśmy się na przystanek MZK w Wapienicy i linią MZK nr 16 wróciliśmy do Bielska-Białej.
Dzisiaj przeszliśmy łącznie 25 kilometrów, a naszej wędrówce towarzyszyła słoneczna pogoda.

Tadek Budny

przed Goprówką na Magurze

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.