Klimczok (Beskid Śląski) – wycieczka górska pt. „Biało-czerwone wędrowanie” – 11 listopada 2014 r.

11 listopada to rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Upamiętniając ten ważny dzień, koledzy z Koła PTT w Kozach już po raz drugi zorganizowali wycieczkę pt. „Biało-czerwone wędrowanie”. Tym razem w trzydziestoosobowej grupie wybraliśmy się na najwyższy szczyt Bielska-Białej – Klimczok.
Naszą wędrówkę zaczęliśmy obok Zajazdu pod Źródłem w Bystrej Krakowskiej i w biało-czerwonych barwach ruszyliśmy niebieskim szlakiem w góry. Na trasie odbywały się różne zabawy i konkursy (związane z Dniem Niepodległości), w których płeć piękna rywalizowała z przedstawicielami płci brzydszej. 😉 Miedzy innymi graliśmy się w kalambury, hasłami w których były tytuły znanych polskich bajek, śpiewaliśmy pieśni patriotyczne, bawiliśmy się w głuchy telefon starając się nie przekręcić polskich przysłów i powiedzeń. Po dotarciu do schroniska na Klimczoku należało wzmocnić się w bufeciku – co wiązało się ze staniem w dłuuuugiej kolejce, bo turystów tego dnia nie brakowało. Cierpliwość i czas spędzony w kolejne się opłacił, gdy na talerzykach pojawił się wyciągnięty prosto z piekarnika serniczek o niebiańskim smaku. Pogoda była przepiękna i miło było wylegiwać się na trawie obok schroniska…
Przed wyruszeniem w drogę powrotną przywitaliśmy w naszym Towarzystwie czworo nowych członków Koła PTT w Kozach oraz zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie grupowe, bez którego nie mogłoby się obejść. Rozdaliśmy także uczestnikom wycieczki książeczki „Śladami bielsko-bialskiego PTT” zachęcając do zdobywania naszej jubileuszowej odznaki.
Jednak już wędrówki nadchodzi kres, trzeba ruszać w dół, a tak miło jest.
Na koniec, w imieniu wszystkich małych i dużych uczestników „Biało-czerwonego wędrowania” podziękować Miłoszowi, który był nam dzisiaj i przewodnikiem i organizatorem wszystkich zabaw. Do zobaczenia za rok!

Frytka

uczestnicy wycieczki przed schroniskiem PTTK „Klimczok” pod Magurą

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.