Krawców Wierch (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska pt. „Ewangelizacja w Beskidach” – 30 lipca 2022 r.

W sobotę, 30 lipca 2022r. miała miejsce piąta kolejna wycieczka górska w ramach „Ewangelizacji w Beskidach”. Naszym celem był Krawców Wierch w Beskidzie Żywieckim.
Z Bielska-Białej jechaliśmy samochodem na przejście graniczne Glinka. W Milówce zrobiliśmy postój u kol. Beaty w cukierni Szarotka na kawę i dobre ciastko. Z przełęcz Glinka szlakiem niebieskim dotarliśmy dotarliśmy do Bacówki PTTK na Krawcowym Wierchu i tutaj zrobiliśmy zdjęcie grupowe. Następnie poszliśmy na Halę Krawculę, by uczęstniczyć we mszy świętej, która tradycyjnie rozpoczęła się o godzinie 12. Oprawę mszy przygotowała tym razem parafia z Jawiszowic. Po jej zakończeniu był poczęstunek kromką swojskiego chleba.
Ruszyliśmy dalej żółtym szlakiem w stronę szczytu Gruba Buczyna (1132 m n.p.m.), skąd wędrowaliśmy drogą leśną przez teren Słowacji. Po przejściu 11 km wróciliśmy z powrotem na parking.
Do Bielska-Białej wróciliśmy o godzinie 16. W dniu dzisiejszym do godziny 14 było pochmurno, a później już tylko padał deszcz. Na szczęście towarzystwo, jak zawsze, było miłe.

Tadeusz Budny

nasza grupka przed bacówką PTTK na Krawcowym Wierch

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.