Lubań (Gorce) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 30 września 2023 r.

Za nami piętnasty wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Bielsku-Białej, Pszczynie i Żywcu wędrowała Głównym Szlakiem Beskidzkim przez Gorce. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

30 września 2023 r. wróciliśmy na Główny Szlak Beskidzki, a naszą trasę rozpoczęliśmy od Przełęczy Knurowskiej. Naszym celem było zdobycie Lubania (1211 m n.p.m.). Po zdobyciu szczytu weszliśmy na wieżę widokową, skąd można było zobaczyć piękne widoki na wszystkie strony.
Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Krościenku nad Dunajcem cali przemoczeni przez deszcz, towarzyszacy podczas ostatnich kilometrów zejścia.
Trasę ponad 23 km pokonali wychowankowie Domów Dziecka z Pszczyny, Żywca oraz Bielska-Białej. Łącznie mieliśmy ponad 700 metrów podejść, ale trasa nie była wymagająca i zarówno mi, jak i innym osobom bardzo się podobała.
Zmęczeni i zadowoleni wracamy do domu.

Kacper, Pszczyna

nasza grupa pod szczytem Lubania

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2023. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.