Lubogoszcz (Beskid Wyspowy) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 24 lutego 2024 r.

Za nami dziewiętnasty wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Bielsku-Białej, Kętach, Pszczynie i Żywcu oraz SK PTT „Pionowy Świat” z V LO w Bielsku-Białej wędrowała dziś Małym Szlakiem Beskidzkim z Przełęczy Jaworzyce przez Wierzbanowską Górę do Kasiny Wielkiej i dalej przez Lubogoszcz do Mszany Dolnej. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

W sobotę nasza placówka pojechała na jednodniową wycieczkę w góry, którą prowadzili Pan Janusz Cepcer i Pan Sebastian Kuliński. Około godziny 7:20 wyjechaliśmy z Kęt, a sama trasa na Przełęcz Jaworzyce trwała 2 godziny.
To właśnie stamtąd zaczynaliśmy naszą przygodę. Na początku wszyscy byli zniechęceni po usłyszeniu liczby kilometrów, które mieliśmy do pokonania. Potem jednak okazało się, że nie było tak źle i wierzyliśmy w siebie nawzajem. W międzyczasie udało nam się przejść Wierzbanowską Górę (778 m), Przełęcz Wielkie Drogi (565 m), Dzielec (650 m), Kasine Wielką oraz oczywiście najważniejsze… Lubogoszcz (968 m), czyli najwyższy na naszej trasie szczyt górski w Beskidzie Wyspowym. Najbardziej podobały nam się widoki, które podziwialiśmy wychodząc coraz wyżej do samego samego szczytu.
W sumie w ciągu około 8 godzin przeszliśmy na nogach 22 km. Byliśmy bardzo zmęczeni, ale także i zadowoleni, ponieważ mogliśmy pożartować, porozmawiać i poznać bardzo sympatycznych i miłych ludzi.

Jessica Kubska, Kęty

młodzież przy pomniku pamięci żołnierzy 24 Pułku Ułanów w Kasinie Wielkiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2024, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.