Lubomir (Beskid Makowski) – wycieczka górska dla młodzieży – 16 lutego 2019 r.

Za nami czwarty wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach zdobywania Korony Góry Polski. Tym razem naszym celem był najwyższy szczyt Beskidu Makowskiego – Lubomir, a wędrowała z nami młodzież z placówek w Kętach, Oświęcimiu i Żywcu. Polskie Towarzystwo Tatrzańskie Oddział w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z krótką relacją z tej wycieczki:

W dniu 16 lutego 2019 roku udaliśmy się naszą grupą na kolejny szczyt z Korony Gór Polski – Lubomir w Beskidzie Makowskim.
O godzinie 6:00 wyjechaliśmy z Oświęcimia. Jechaliśmy około 2 godzin. Po przybyciu na miejsce pod opieką przewodnika Łukasza Kudelskiego pokonaliśmy trasę: Przełęcz Jaworzyce – Gościniec pod Lubomirem – Lubomir – Schronisko na Kudłaczach – Pcim. Całą trasę z postojami przeszliśmy w około 6 godzin.
O godzinie 15:00 wyjechaliśmy z Pcimia do Rabki Zdrój, gdzie w pizzerii Maleńka czekała już na nas pyszna pizza.
W tym dniu dopisała nam pogoda. Był pogodny i ciepły dzień. Najbardziej podobał mi się budynek obserwatorium astronomicznego, które niestety było zamknięte. Podczas wycieczki cały czas towarzyszyły nam wspaniałe widoki na okoliczne doliny i osadzone w nich wsie. Towarzystwo wspaniałych dziewczyn sprawiło, że czas płynął szybko i w dobrych humorach.
Do Oświęcimia dotarliśmy na godzinę 20:00. Już nie mogę się doczekać kolejnego wyjazdu.

Rafael Rua-Boroń

Grupa młodzieży na szczycie Lubomira

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2019. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.