Magura (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży – 7 października 2023 r.

Za nami druga, w tym roku szkolnym, wycieczka górska SK „Groniczki”. W sobotę, 7 października grupa 30-osobowa stawiła się na placu targowym w Kozach, skąd wyruszyliśmy do Bystrej. Tempem strażackim, pod przewodnictwem Macieja Kozika, wyruszyliśmy z Bystrej Leśniczówki szlakiem zielonym w kierunku Klimczoka. W pełnej formie, zajęci rozmową i w świetnych humorach, pokonaliśmy trudniejszy odcinek trasy i dotarliśmy na Przełęcz Kołowrót. Dreptając w kierunku Klimczoka zbieraliśmy grzyby oraz podziwialiśmy mijane widoki i odsłaniające się panoramy. Nie zabrakło również informacji przekazywanych przez naszego przewodnika na temat mijanych krajobrazów, szczytów i roślinności Beskidu Śląskiego.
Po dotarciu do schroniska PTTK na Klimczoku był czas na odpoczynek, miłe rozmowy oraz tradycyjny popas. Pojedzeni i zregenerowani wyruszyliśmy w drogę powrotną obierając trasę biegnącą szlakiem niebieskim i żółtym. Po drodze minęliśmy tzw. Fałatówkę – Muzeum Juliana Fałata, lokalnego malarza i artysty.
Na zakończenie wycieczki wzięliśmy udział w II Festiwalu Górskim „U źródeł Białki” w Gminnym Ośrodku Kultury „Promyk” w Bystrej. Obejrzeliśmy wystawę fotograficzną i wzięliśmy udział w interesującej prelekcji Jana Weigla pt. „I Polska wyprawa w Andy Peruwiańskie”. Autor zdjęć i prelegent w trakcie tej wyprawy pełnił funkcję zastępcy kierownika ds. organizacyjnych. Aż trudno uwierzyć, że prezentowane zdjęcia pochodzą z 1971 roku – z czasów, kiedy nie było aparatów cyfrowych a fotograf miał nadzieję, że wykonane przez niego zdjęcia uda się wywołać. Zobaczyliśmy oryginalne fotografie (bez komputerowej obróbki!) prezentujące najciekawsze momenty z całej wyprawy.
Po 12 kilometrach na szlaku i interesującym spotkaniu zakończyliśmy drugie w tym roku szkolnym, Groniczkowe wędrowanie.

P.S. Juz planujemy kolejne wędrowanie. Do zobaczenia na szlaku!

KP

przed schroniskiem PTTK „Klimczok”

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.