Magurka Wilkowicka i Czupel (Beskid Mały) – wycieczka górska – 28 grudnia 2014 r.

W pięknej zimowej aurze wybraliśmy się dziś na ostatnią w tym roku kalendarzowym wycieczkę górską z Polskim Towarzystwem Tatrzańskim. O godzinie 9.15 niewielką grupką wystartowaliśmy spod Stalownika w kierunku Magurki Wilkowickiej idąc najpierw czarnym szlakiem, a później przechodząc na czerwony. Na trasie widzieliśmy tylko to co przed nami, bo panoramę na pozostałe szczyty Beskidu Małego przykryła gęsta mgła 🙁 Ale tak czy siak, świeży biały puch pokrywający świerki nadawał naszej górskiej wędrówce niesamowity klimat.
Im bliżej było do schroniska tym w naszych głowach kłębiły się myśli gdzie by pójść, aby wycieczki nie zakończyć zbyt szybko. I tak „narodziła się” myśl, że zdobędziemy jeszcze najwyższy szczyt Beskidu Małego, jakim jest Czupel (933 m n.p.m.). Po około 1,5 godziny dotarliśmy do schroniska na Magurce, usiedliśmy w nim, aby trochę się ogrzać i posilić przed dalszą drogą. Przed schroniskiem pamiątkowe zdjęcie i ruszamy.
Trasa na Czupel nie była łatwa, z nieba sypał coraz gęstszy śnieg i wiał wiatr. Po około 45 minutach nasz plan został zrealizowaliśmy – CZUPEL ZDOBYTY!!! Jeszcze zdjęcie na szczycie i powrót do schroniska. W schronisku posiedzieliśmy jeszcze z godzinkę i ruszyliśmy w drogę powrotną tym razem żółtym szlakiem. Wycieczkę zakończyliśmy około 15.00. Dziękuję wszystkim jej uczestnikom 🙂 TYM MIŁYM AKCENTEM ZAKOŃCZYLIŚMY SEZON WYCIECZEK GÓRSKICH Z POLSKIM TOWARZYSTWEM TATRZAŃSKIM W BIELSKU-BIAŁEJ.
Sezon uważam za bardzo udany – atrakcyjnych wyjazdów zarówno górskich jak i krajoznawczo-górskich nie brakowało i każdy mógł wybrać coś dla siebie.
Nie żegnamy się z wycieczkami organizowanymi przez Polskie Towarzystwo Tatrzańskie na długo. W najbliższą niedzielę, tj. 04.01.2015 r. zapraszam na rozpoczęcie sezonu górskiego na Łysej Horze (Czechy). DO ZOBACZENIA NA SZLAKU JUŻ W 2015 ROKU !!!

K.T.

przed schroniskiem PTTK na Magurce Wilkowickiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.