Magurka Wilkowicka (Beskid Mały) – wycieczka górska pt. „Ewangelizacja w Beskidach” – 20 sierpnia 2022 r.

20 sierpnia 2022 r. odbyła się już ostatnia wycieczka górska w ramach cyklu „Ewangelizacja w Beskidach”. Tym razem naszym celem była Magurka Wilkowicka (909 m n.p.m.) w Beskidzie Małym.
Z centrum Bielska-Białej przejechaliśmy autobusem MZK nr 2 do Mikuszowic Krakowskich, skąd za czarnymi znakami ruszyliśmy w stronę Przełęczy Łysej. Następnie szlakami czerwonym i zielonym dotarliśmy na szczyt Magurki Wilkowickiej, zatrzymując się wcześniej w chacie na Magurce, gdzie wypiliśmy kawę.
Przed mszą świętą zrobiliśmy zdjęcie grupowe, a msza rozpoczęła się punktualnie w południe przy ulewie i burzy. Oprawę tym razem przygotowała wspólnota z parafii w Rychwałdzie.
W drogę powrotną udaliśmy się szlakiem czerwonym przez Rogacz, a w chatce studenckiej zrobiliśmy postój na posiłek. Do przystanku MZK Stalownik doszliśmy drogą leśną.
Do centrum Bielska-Białej wróciliśmy tak, jak przyjechaliśmy, autobusem MZK linii nr 2 o godzinie 16.
Podczas dzisiejszej wycieczki pokonaliśmy 11 km, a przy temperaturze +18°C na szlaku towarzyszyły nam deszcz, ulewa i burze.

Tadeusz Budny

nasza grupka na Magurce Wilkowickiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.