Mędralowa (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 6 maja 2012 r.

W niedzielę kończącą długi majowy weekend, postanowiliśmy skorzystać z tego wszystkiego co może  zaoferować Beskid Żywiecki. W tym celu udaliśmy się do Koszarawy Żłabne, skąd rozpoczęliśmy marsz uroczą okolicą, którą poznawaliśmy poruszając się bez szlaku. Po drodze lasy zachwycały nas swą soczystą zielenią, a słońce pozwalało nam wygrzewać się w swoich promieniach. W końcu po godzinie doszliśmy do żółtego szlaku i kierując się w lewo weszliśmy na Jałowiec (1111 m n.p.m.), z którego rozciągała się niezwykła panorama na szczyty: Babiej Góry, Pilska, Skrzycznego, a nawet na Małą Fatrę. Po chwili przerwy wróciliśmy na żółty szlak, który zaprowadził nas na Suchą Górę (Czerniawa Sucha – 1062 m n.p.m.), skąd zielonym szlakiem poszliśmy przez Beskidek na Przełęcz Klekociny. Podczas wędrówki bardzo sporadycznie spotykaliśmy innych turystów, co chyba nikomu szczególne nie przeszkadzało. W zamian można było zobaczyć wielu mniejszych „turystów” :-), takich jak: owady, gady oraz różnego rodzaju robaczki, których część została uwieczniona na zdjęciach. Z malowniczo położonej Przełęczy Klekociny wspięliśmy się na szczyt Mędralowej, gdzie znajduję się szałas, w którym można przenocować. Po krótkim odpoczynku i degustacji własnych zasobów żywnościowych, rozpoczęliśmy w dobrych humorach drogę powrotną. Pod koniec trasy zaskoczyła nas burza, która „poczęstowała nas solidnie” ciepłym deszczem, a na deser zaserwowała nam drobne gradobicie. Na szczęście znajdowaliśmy się już w samochodach. Pomimo tego, wycieczka była bardzo udana.