Muronka (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla seniorów – 8 sierpnia 2017 r.

Sierpniowy dzień przywitał nas piękną, na szczęście niezbyt upalną pogodą. Dwadzieścia jeden osób wystartowało z Ostrego w kierunku Twardorzeczki. W naszym gronie powitaliśmy czworo nowych uczestników i w pogodnych nastrojach rozpoczęliśmy podejście pod Ostry. Niebawem pojawiły się pierwsze rozległe widoki na Beskid Żywiecki i nasz przewodnik Witek objaśnił nam panoramę. Pierwszy dłuższy postój mieliśmy na hali Ostre. Napawaliśmy się górską przyrodą, widokami a wszędobylski Andrzej odkrył pierwsze ostrężyny, których w tym roku będzie zatrzęsienie. Po niespełna godzinie osiągnęliśmy szczyt Magurki Radziechowskiej i rozpoczęliśmy schodzenie. Po drodze maliny i borówki nie dawały nam spokoju, ale mieliśmy dość czasu, aby się nimi nasycić. Przebojem trasy była hala Radziechowska, gdzie rozłożyliśmy się na dłuższy czas. Widzieliśmy stamtąd Małą Fatrę, czubek Chocza, Babią oczywiście, także Pilsko i całe otoczenie Baraniej Góry od strony Koniakowa. Stwierdziliśmy, że rozpoznajemy coraz więcej gór, nic dziwnego, w wielu miejscach już byliśmy i stajemy się coraz lepszymi ekspertami w dziedzinie panoramek. Z Hali Radziechowskiej podeszliśmy na Glinne. Niedokładne oznakowanie odbicia szlaku spowodowało, że zgubiliśmy dwie koleżanki. Jednak przygoda dobrze się zakończyła i w komplecie już zeszliśmy do Węgierskiej Górki. Finał nastąpił w miejscowej pizzerii. To tutaj przy napojach i przekąskach powstały pomysły następnych spotkań i wycieczek.
Była to bardzo udana kolejna wycieczka. Pogoda, atmosfera, urok przebytej trasy spowodowały, że z niecierpliwością czekamy na kolejne imprezy.

seniorzy na szlaku

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2017, seniorzy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.