Ojcowski Park Narodowy – wycieczka krajoznawcza dla dzieci z cyklu „Przyjaciel Parku Narodowego” – 29 sierpnia 2015 r.

przyjacielpnW dniu dzisiejszym rozpoczęliśmy cykl wycieczek organizowanych dla dzieci i nie tylko pod hasłem „Przyjaciel Parku Narodowego”. Blisko czterdziestoosobową grupą, jako pierwszy odwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy. By tradycji stało się zadość, poniżej przedstawiamy relację z tej wycieczki oczami jej młodego uczestnika:

Rano pojechaliśmy autokarem do Ojcowa. Na początku wycieczki zobaczyliśmy „Kaplicę na Wodzie”. Wybudowano ją nad rzeką, bo kiedyś nie wolno było stawiać takich budowli na ziemi. Potem poszliśmy do zamku w Ojcowie, skąd był fajny widok. Pan Szymon zrobił przerwę i rozwiązywaliśmy zadania w specjalnych książeczkach. Z zamku ruszyliśmy w stronę muzeum. Pani sprawdziła nam książeczki, postawiła pieczątki i złożyliśmy przysięgę. Zostałem przyjacielem Ojcowskiego Parku Narodowego i dostałem medal z nietoperzem. Medal jest super! Przy muzeum spotkaliśmy pana i panie w strojach z innego wieku. Mamy z nimi fajne zdjęcie. Potem długo szliśmy pod górę do Jaskini Łokietka. Było tam zimno, ciemno i ślisko, ale podobało mi się. Ciekawe było to, że ukrywał się w tej jaskini dawny król Polski. Nie wiem jak on tam mógł mieszkać. Później poszliśmy  do następnej jaskini. Była to Jaskinia Ciemna. Część osób ją zwiedzała, a część odpoczywała nad rzeką. Ja byłem nad rzeką i bawiłem się z moim bratem. Wracając do autokaru zatrzymaliśmy się na lody. Widzieliśmy jeszcze zamek w Pieskowej Skale i Maczugę Herkulesa. Pan Szymon zrobił nam mnóstwo zdjęć. Myślę, że będą śmieszne. Czekam na następną wycieczkę, ponieważ ta bardzo mi się podobała. Dzięki za takie wycieczki.

Bartosz (7 lat)

najmłodsi uczestnicy wycieczki zostali Przyjaciółmi Ojcowskiego Parku Narodowego

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2015. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.