Ondřejník (Pogórze Morawsko-Śląskie, Czechy) – wycieczka górska – 2 kwietnia 2016 r.

Na kolejną wycieczkę w ramach dofinansowanego przez Gminę Bielsko-Biała zadania „Wycieczki w dobrym Towarzystwie” wybraliśmy się na Pogórze Morawsko-Śląskiego w Czechach. Celem wspólnej wycieczki Oddziału PTT w Bielsku-Białej i sekcji turystycznej TJ Slavoj Czeski Cieszyn był Ondřejník.
O siódmej rano grupą 34 osób wyjechaliśmy z Bielska-Białej by przed spotkaniem z naszymi czeskimi kolegami co nieco pozwiedzać. Pospacerowaliśmy po uzdrowisku w Czeladnej, a także zwiedziliśmy przeniesioną w 1931 r. z Rusi Zakarpackiej do Kunčic pod Ondřejníkem cerkiew greckokatolicka z lat 70 XVII wieku pw. św. Prokopa i św. Barbary.
Gdy o 10-tej przyjechała pociągiem 25-osobowa grupa sekcji turystycznej TJ Slavoj z Czeskiego Cieszyna rozpoczęliśmy wspólną wędrówkę.
Jeszcze w Kunčicach podzieliliśmy się na dwie grupy – bardziej ambitną, która udała się niebieskim szlakiem na Skalkę (964 m), oraz zainteresowaną pięknymi widokami, która ruszyła zielonym szlakiem okrążającym ten szczyt. W obu grupach znaleźli się chętni turyści z Polski i Czech. Była okazja do wspólnych dyskusji oraz pamiątkowych zdjęć.
Obie grupy spotkały się w schronisku pod Ondřejníkiem, gdzie obejrzeliśmy także kaplicę św. Antoniego Padewskiego oraz przepiękne widoki na Beskidy Morawsko-Śląskie z wciąż ośnieżonym szczytem Łysej Góry na czele.
Po zjedzeniu obiadu i wypiciu niezbędnych płynów zrobiliśmy wspólne, pamiątkowe zdjęcie, po czym ruszyliśmy niebieskim szlakiem w stronę Frydlantu nad Ostrawicą, gdzie już czekał na nas autobus.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze w hospodzie u Koníčka w Wojkowicach, skąd po krótkiej przerwie na uzupełnienie płynów wróciliśmy do Bielska-Białej.

uczestnicy wycieczki Oddziału PTT w Bielsku-Bialej i TJ Slavoj Czeski Cieszyn pod Ondřejníkiem

stopka_bb_20160402

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2016. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.