Orlica (Góry Orlickie), Jagodna (Góry Bystrzyckie), Kłodzka Góra (Góry Bardzkie) – wycieczka górska dla młodzieży – 11-12 maja 2019 r.

11 i 12 maja 2019 roku wraz z Polskim Towarzystwem Tatrzańskim oraz Klubem Górskim „Pionowy Świat” wybraliśmy się w Sudety Środkowe, by zdobyć dwa z pozostałych nam do zdobycia szczytów Korony Gór Polski.
Już o godzinie trzynastej w sobotę wspięliśmy się na pierwszy nich – Orlicę, położoną na wysokości 1084 m n.p.m., na polsko-czeskiej granicy. Z powodu długiej jazdy i lekko męczącego podejścia, postanowiliśmy zrobić sobie przerwę. Zasłużony odpoczynek nie trwał jednak długo. Szybkim tempem zeszliśmy do miejsca, w którym czekały już na nas busy.
Po około godzinnej jeździe opuściliśmy pojazdy w pełni gotowi na dalszą wędrówkę. W krótkim czasie zdobyliśmy drugi z docelowych szczytów – Jagodną o wysokości 985 m n.p.m. Tam również nie mogło zabraknąć małej sesji zdjęciowej.
Zmęczeni i głodni udaliśmy się do przemiłej Kosówki, czyli miejsca naszego odpoczynku i noclegu. Po szybkim zakwaterowaniu spędzaliśmy wspólnie czas grając w różne gry planszowe, oglądając telewizję czy nawet grając w bilard.
Następnego dnia pełni energii po spokojnej nocy i pysznym śniadaniu, wyruszyliśmy na podbój kolejnych szczytów. Niestety, pogoda nie dopisywała tak jak poprzedniego dnia, dlatego też musieliśmy zaopatrzyć się w peleryny i dzielnie maszerować dalej. W mgnieniu oka wspięliśmy się na trzy kolejne wierzchołki, o jakże wdzięcznych nazwach – Ostra (761 m n.p.m.), Szeroka(766 m n.p.m.) i Kłodzka (757 m n.p.m.) Góra. Pomimo drobnych przeciwności losu na ostatnim ze szczytów, cali i zdrowi dotarliśmy na miejsce zbiórki i w miłej atmosferze pełnej śpiewu i śmiechu wróciliśmy do Bielska-Białej.

Hania Nikiel

uczestnicy wycieczki na szczycie Jagodnej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019, SK PTT "Diablaki" przy SP18 w Dąbrowie Górniczej, SK PTT "Halniaki" przy SP2 w Kozach, SK PTT "Pionowy Świat" przy SP27 w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.