Orlica i Velká Deštná (Góry Orlickie, Polska i Czechy) – wycieczka górska z cyklu „Wędrówki z Robalem” – 27-28 lutego 2016 r.

Kolejna eskapada w Sudety w ramach realizowania projektu zdobycia Korony Gór Polski za nami. W osiemnastoosobowej grupie wyruszyliśmy z Bielska wczesnym rankiem w sobotę, aby na miejsce dotrzeć w okolicach 10:00, zgodnie z planem. Na szlak weszliśmy na Sołtysiej Kopie i maszerując kolejną niebieskim, zielonym i czerwonym szlakiem dotarliśmy najpierw na Orlicę, najwyższy po polskiej stronie szczyt Gór Orlickich, potem wzdłuż pasa bunkrów odwiedziliśmy Serlich Mlyn i na koniec Masarykova Chatę. W międzyczasie Kinga z Justyną szusowały na nartach po okolicznych stokach. Na nocleg, tym razem zorganizowany w Dusznikach Zdroju, dotarliśmy po zmroku mogąc przed przybyciem uczestniczyć w pokazie „trójlawetowego” przywracania busa do pionu 🙂
Drugi dzień rozpoczęliśmy o 9:00 spacerem po dusznickim skwerze z kolorową fontanną, pijalnią wody i Dworkiem Chopina. Następnie znów udaliśmy się do Zieleńca, aby wyruszyć na Velką Destną. Po niespełna trzech godzinach marszu i, naturalnie, zdobyciu szczytu, dotarliśmy do miejscowości Lasówka, gdzie czekał już na nas bus. Ostatnią atrakcją było dzisiaj zwiedzanie Paczkowa, miasta, które niegdyś pełniło funkcję obronną dla Księstwa Nyskiego. Do dziś w bardzo dobrym stanie (przerwane tylko w dwóch miejscach) zachowały się okalające rynek mury obronne. Dodatkowo wkomponowane w obronny kościół, jeden z bardziej monumentalnych w okolicy.

Robal

Grupa na szczycie Orlicy

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2016. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.