Przełęcz Glinne – Przełęcz Głuchaczki (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska w ramach projektu „Od granic do granic” – 23 września 2023 r.

Mimo niekorzystnej pogody wybraliśmy się w sobotę, 23 września 2023 r. z Przełęczy Glinne w stronę Przełęczy Głuchaczki w ramach projektu „Od granic do granic”. Cały czas wędrowaliśmy czerwonym szlakiem wzdłuż granicy polsko-słowackiej. Naszym przewodnikiem był prezes Szymon Baron.
Na każdym szczycie wykonywaliśmy pamiątkowe zdjęcia z banerami PTT. Wchodząc, schodząc, wchodząc, schodząc… kolejno zdobywaliśmy następujące szczyty: Studenta, zwanego Zimną (935 m n.p.m.), Beskid Korbielowski zwany Westą (954 m n.p.m.), Beskid Krzyżowski, oznaczony tabliczką Beskid Szelust (923 m n.p.m.) oraz Jaworzynę (1047 m n.p.m.). Na szlaku spotkaliśmy tylko 6 osób, dorodnego jelenia oraz cudną salamandrę plamistą.
Mieliśmy nadzieję, że wyjdzie słońce, lecz 11,8 km pokonaliśmy w pochmurnej i deszczowej pogodzie wśród mnóstwa wielkich kałuż po drodze. Mimo nielicznej grupy bawiliśmy się świetnie i na pewno zapamiętamy tą wycieczkę na bardzo długo.

Patrycja T.

Nasza grupa w komplecie na mecie

Ten wpis został opublikowany w kategorii 150 lat PTT, kronika - 2023. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.