Przysłop Miętusi (Tatry Zachodnie) – wycieczka górska – 14 października 2023 r.

Drugi dzień obchodów 150-lecia PTT przywitał nas słoneczną, ale wietrzną pogodą. Widoki z ośrodka Rewita na Tatry Zachodnie zachęciły wiele osób do wędrówki w wyższe partie gór. Trzy osoby z naszego oddziały ruszyły więc zaraz po śniadaniu obierając sobie za cel Giewont, dwie inne wybrały się na Skrajny Granat. Zdecydowana większość grupy pozostała przy zaplanowanej wcześniej trasie na sobotę.
Mając więcej czasu w zapasie, po śniadaniu, ok. 9:45 wsiedliśmy do busa, którym podjechaliśmy do wylotu Doliny Małej Łąki. Naszym przewodnikiem na trasie był Jan Nogaś. Dolina Małej Łąki choć dość krótka i wąska, w porównaniu do szerokich traktów Dolin Kościeliskiej czy Chochołowskiej, również jak one jest doliną walną, czyli dochodzącą do głównego grzbietu Tatr.
Malowniczym szlakiem niebieskim pośród lasów i wiatrołomów doszliśmy do przełęczy Przysłop Miętusi, gdzie otworzyła nam się przepiękna panorama na Tatry Zachodnie. Nie tylko nasz Oddział wybrał na sobotnią wędrówkę tą trasę. Miło było spotkać na przełęczy przyjaciół z oddziałów: krakowskiego, chrzanowskiego, tarnobrzeskiego i tarnowskiego. Nie mogło więc zabraknąć wspólnego zdjęcia z oddziałowymi banerami. Pomimo niewielkiej wysokości przełęczy już tam mocno odczuliśmy siłę zapowiedzianego na ten dzień halnego.
Nasza dalsza trasa biegła za szlakiem czerwonym przez Wyżne Stanikowe Siodło, skąd rozpościerały się wspaniałe widoki na Tatry Zachodnie. Dalej dość strome zejście prowadziło w gęsty las Żlebu Staników, którym dotarliśmy do Drogi pod Reglami. Drzewa cieszyły oczy kolorami jesieni, a my wracaliśmy szerokim traktem w stronę Doliny Małej Łąki, gdzie czekał na nas bus.
Całe przejście zajęło nam prawie trzy i pół godziny, podczas których pokonaliśmy prawie 7 km trasy i ok. 400 m podejść. Na trasie dzielnie towarzyszyli nam nasi seniorzy! Krótsza wycieczka z wcześniejszym powrotem pozwoliła nam na spokojne przygotowanie się do oficjalnej części obchodów 150-lecia PTT, które zaplanowano na godzinę 16:00.
Korzystając z przywileju autorki opisu, dziękuję za wspólnie spędzony czas! Wspaniale było Was zobaczyć i wspólnie świętować 150-lecie PTT! Do zobaczenia znów!

Martyna Ptaszek-Pabian

nasza grupa na Przysłopie Miętusim

Ten wpis został opublikowany w kategorii 150 lat PTT, Koło PTT w Kozach, kronika - 2023. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.