Radhošť (Beskid Śląsko-Morawski, Czechy) – wycieczka górska – 29 lipca 2012 r.

Lato w pełni, słońce nie przestaje świecić, a my kontynuujemy nasze górskie wędrówki. Tym razem udaliśmy się na Radhošť (1129 m n.p.m.), położony w Beskidzie Śląsko-Morawskim.
Na miejsce, do Trojanovic-Raztoki  dotarliśmy trzema samochodami. Trasa na szczyt nie była trudna, a do tego bardzo przyjemna. Ze szczytu rozpościerał się piękny widok na całe Beskidy. Oprócz ładnej panoramy na górze Radhošť mogliśmy zobaczyć zabytki: kaplicę pw. św. Cyryla i Metodego, posąg obu świętych – patronów Europy, a także krzyż i wieżę radiową. Trochę poniżej znajduje się górski hotel Radhošť. Spotkaliśmy się tutaj z koleżankami i kolegami z Oddziału PTT w Chrzanowie, którzy dotarli na szczyt innym szlakiem.
Po odpoczynku razem ruszyliśmy w kierunku przełęczy Pustevny, po drodze mijając rzeźbę Radegasta, pogańskiego boga urody, gościnności, płodności, słońca, wojny, rzemiosła i handlu. Stanowi ona niebywałą atrakcję dla wszystkich wycieczek przemierzających to pasmo górskie. Na przełęczy rozstaliśmy się z chrzanowianami i rozpoczęliśmy zejście niebieskim szlakiem.
Słoneczna pogoda sprzyjała naszej wędrówce, dopiero pod koniec trasy złapał nas ciepły letni deszczyk. Podsumowując – naprawdę warto było jechać.

DS

pod pomnikiem Radegasta wraz z grupą chrzanowską