Romanka (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 10 października 2021 r.

10 października odbyła się wycieczka górska na szczyt Romanki w Beskidzie Żywieckim.
Z Bielska-Białej pociągiem Kolei Śląskich udaliśmy się do Węgierskiej Górki, skąd busem przejechaliśmy do Żabnicy-Skałki. Na trasę pieszą udaliśmy się czarnym szlakim w kierunku schroniska Słowianka, skąd po krótkiej przerwie, za niebieskimi znakami powędrowaliśmy na Romankę (1366 m n.p.m.). Po zrobieniu zdjęcia grupowego z banerami Oddziału PTT i Miasta Bielska-Białej, żółtym szlakiem, przez przełęcz Pawlusią i Halę Rysiankę dotarliśmy do schroniska PTTK na Hali Lipowskiej, które obecnie jest remontowane.
Po godzinnej przerwie ruszyliśmy na Rydykalny Wierch i dalej bez szlaku przez Wilczy Groń do Rajczy. Po drodze spotkaliśmy jelonka, którego 6 miesięcy temu pogryzły psy i zaopiekowała się nim rodzina 12-letniej Natalki, a który wszystkich nas całował! Zrobiliśmy sobie z nim zdjęcie.
W Rajczy, w karczmie przy wyciągu narciarskim, zjedliśmy dobre placki ziemniaczane.
Do Bielska-Białej wróciliśmy pociągiem o godzinie 19. Wycieczka odbyła się przy słonecznej, bezwietrznej pogodzie. Prowadzeni dzisiaj przez Agnieszkę rzeszliśmy 25 km z sumą podejść 1200 m. Wszyscy byli zadowoleni z wycieczki. Dziękujemy!

Tadeusz Budny

uczestnicy wycieczki na szczycie Romanki

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.