„Rosja – Ural Subpolarny” – prelekcja Szymona Barona – 1 października 2019 r.

W miniony wtorek z werwą rozpoczęliśmy cykl cotygodniowych prelekcji w siedzibie Bielskiego Oddziału PTT. Jako pierwszy prelegent „nowego sezonu” przed liczną i żądną opowieści widownią wystąpił Prezes naszego Oddziału – Szymon Baron. Dzięki rzeczowej i momentami zabawnej narracji oraz zaprezentowanym zdjęciom, mogliśmy wraz z nim „podróżować” po wspomnieniach wakacyjnej wyprawy. Tym razem Szymon zabrał nas hen, hen na bezludne, górzyste rubieża Starego Kontynentu. W drodze ku zdobyciu Korony Europy, dwunastoosobowa ekipa śmiałków wraz z pomysłodawcą – Szymonem wylądowała w rosyjskiej tundrze na granicy Europy i Azji, w górach Uralu Subpolarnego. Ich głównym celem była Narodnaja (1895 m n.p.m.) – najwyższy szczyt Uralu.
W toku opowieści wraz z nimi przeżywaliśmy trudy wędrówki w bagnistej dolinie, kontuzje oraz ból i swędzenie po masowym ataku komarów. Czuliśmy euforię towarzyszącą im w pierwsze słoneczne dni oraz radość z nawiązania nowych, międzynarodowych kontaktów. Z dumą wysłuchaliśmy radiowego wywiadu z dwoma uczestnikami wyjazdu w radiu Inta – Kochana Into! Pozdrawiamy serdecznie! Również z dużą uwagą odnotowaliśmy w pamięci wysunięte wnioski i nauki z wyjazdu, szczególnie te dotyczące komarów i gumiaków.
Dziękujemy Szymonowi za wspaniałą wirtualną podróż na północno-wschodnie rubieża Europy, w głąb rosyjskiej tundry. Gratulujemy zdobycia kolejnego szczytu do kolekcji z cyklu Korona Europy i życzymy szczęścia w zdobywaniu kolejnych. Zazdroszcząc wspaniałej wyprawy górskiej z elementami miejskimi (zwiedzanie Moskwy) i jednocześnie ciesząc się, że ominęło nas bezpośrednie spotkanie z gospodarzami podmokłych terenów tundry – komarami, pozdrawiamy serdecznie całą ekipę wyprawową.
Zapraszamy również na kolejne spotkanie, które odbędzie się tradycyjnie we wtorek – 8 października 2019r. w siedzibie Bielskiego Oddziału PTT. Tym razem będzie filmowo. Wacław Morawski zaprezentuje nam kilka filmów z tegorocznych wyjazdów z PTT. Będzie się działo! Zapraszamy!

Martyna Ptaszek

autor prelekcji i jego słuchacze w doskonałych humorach

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.