Równica (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży – 24 lutego 2024 r.

24 lutego, członkowie Szkolnego Koła PTT „Pionowy Świat” im. Wandy Rutkiewicz wyruszyli na Równicę, malowniczy szczyt w Beskidzie Śląskim. Nasza trasa obejmowała Główny Szlak Beskidzki i prowadziła z Ustronia Zdrój na Równicę, a potem z powrotem do Ustronia Polany.
Z Bielska-Białej wyruszyliśmy rano autobusem Lajkonik. Po przyjeździe do centrum Ustronia, udaliśmy się do miejsca, gdzie zaczyna się Główny Szlak Beskidzki. Stamtąd ruszyliśmy w górę, śledząc czerwone znaki tego szlaku.
Mimo nieciekawej prognozy pogody nasz entuzjazm nie opuszczał nas ani na chwilę. Słońce co jakiś czas wyłaniało się zza chmur, odsłaniając piękne widoki. Po dotarciu na polanę mieliśmy okazję odpocząć w gościńcu górskim, a potem ruszyliśmy na sam szczyt Równicy (o wysokości 884 m n.p.m.), który jest pierwszym szczytem w pobliżu trasy Głównego Szlaku Beskidzkiego (GSB). Widoki towarzyszące naszej krótkiej wspinaczce były zachwycające, choć sam szczyt znajduje się w mniej widokowym miejscu.
Po zdobyciu szczytu, zeszliśmy w dół do Ustronia Polany, a stamtąd udaliśmy się na dworzec PKP. Do Bielska-Białej wróciliśmy, przesiadając się w Goczałkowicach-Zdroju. To była udana sobotnia wyprawa.

na szczycie Równicy

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2024, SK PTT "Pionowy Świat" im. Wandy Rutkiewicz przy VIII LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.